مرسدس AMG GT63 S E-Performance با قدرت 816 اسب بخار و فناوری فرمول یک، شتاب 2.8 ثانیهای دارد، اما تجربه رانندگی آن فاقد جذابیت است.
نگارش نام کامل این خودرو، مرسدس AMG GT63 S E-Performance، نیمی از یک سطر را اشغال میکند، جای تعجب نیست که چیزهای زیادی برای عرضه داشته باشد. این مدل که در صدر سری جدید AMG GT قرار دارد، فناوریهای الهامگرفته از فرمول یک را با موتور V8 توئین توربوی معروف AMG ترکیب و یک پرچمدار 816 اسب بخاری خلق کرده که خودروهای پرفورمنس ردهبالایی مانند پورشه 911 توربو و آستونمارتین ونتیج را هدف گرفته است.
AMG GT در نسل دوم خود نسبت به قبل متحول شده و مستقیماً به سمت پورشه 911 نشانه رفته است. هرچند ممکن است برخی بگویند AMG در طراحی ظاهری این نسل از استودیوی پورشه الهام گرفته اما زیر پوست، این دو مدل کاملاً از هم متمایز هستند.
در اصل، AMG GT مدرن خودرویی نسبتاً ساده است. موتور جلو-وسط حالا به گیربکس 9 سرعته در جلو متصل است برخلاف نسل قبلی که از گیربکس ترانساکسل در عقب استفاده میکرد. این تغییر فضای کافی برای صندوق بار جادار و دو صندلی عقب کوچک اما کاربردی مشابه 911 فراهم میکند.
این مرسدس با قیمت 186,290 پوند هرگز ارزان نیست اما امکانات زیادی ارائه میدهد. بااینوجود، این سوپراسپرتی است که برای رقابت با پورشه 911 طراحی شده اما وزن آن از برخی شاسیبلندهای لوکس هفتنفره بیشتر است.
به همین دلیل، رانندگی مرسدس AMG GT63 S E-Performance هم شگفتانگیز است و هم تا حدی ناامیدکننده. بدون شک، پرفورمنس AMG فوقالعاده است. با قدرت و گشتاور اضافی سیستم هیبریدی، همیشه پرفورمنسی فراتر از نیاز هر رانندهای در جاده وجود دارد.
رفتار و هندلینگ خودرو نیز بسیار چشمگیر است. سیستم تعلیق تعادل و پایداری فوقالعادهای در پیچها به خودرو میبخشد، بدون اینکه بیشازحد سفت یا خشن باشد.
بااینحال، اگر این GT63 را با رویکرد گرند تورری بررسی کنیم، با کیفیت سواری عالی، کابین خوشساخت (هرچند شاید در حد قیمتش نباشد) و صندلیهای عقب نیمهکاربردی، انتظارات را برآورده میکند.
مشخصات فنی:
پیشرانه: 4.0 لیتری V8 توئین توربو هیبرید
قدرت: 816 اسب بخار
گشتاور: 1420 نیوتن متر
گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک: چهارچرخ
شتاب صفرتاصد: 2.8 ثانیه
حداکثر سرعت: 320 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: 10.6 لیتر ترکیبی
وزن: 2195 کیلوگرم
قیمت: 186,290 پوند