به گزارش مجله ماشین، توسعه آئودی ۱۰۰، خودرویی که قرار بود تاریخساز شود، در اواسط دهه ۱۹۶۰ و پس از تملک شرکت اتو یونیون ( که آئودی یکی از برندهای زیرمجموعه آن بود ) توسط فولکسواگن AG، بهصورت مخفیانه آغاز شد. در آن زمان، فولکسواگن فعالیتهای اتو یونیون را صرفاً به توسعه مدلهای فولکسواگن محدود کرده بود

لودویگ کراس، مدیر فنی اتو یونیون، معتقد بود که میتواند با معرفی یک مدل جدید برای رقابت در کلاس خودروهای لوکس، این برند را سرپا نگه دارد. او در پشت درهای بسته، پروژهی آئودی ۱۰۰ را به راه انداخت. در یک بازدید معمول مدیران فولکسواگن از کارخانه اینگولشتات ، کراس از فرصت پیش آمده استفاده کرد تا ایده خود را مطرح کند و باقی ماجرا به تاریخ پیوست. تولید آئودی ۱۰۰ در کارخانه اینگولشتات که در آن زمان منحصراً برای تولید فولکسواگن بیتل استفاده میشد، مجوز گرفت و سپس در سال ۱۹۷۰ به نکارسولم منتقل شد.

آئودی ۱۰۰ GL سدان ۱۹۷۲ در تصاویر، نمونهای برجسته از نبوغ کراس و سرآغاز فصلی جدید در تاریخ آئودی است. این خودرو با طراحی کلاسیک و ویژگیهای فنی پیشرفته برای زمان خود، توانست جایگاه ویژهای در بازار خودروهای سدان به دست آورد.

مشخصات فنی آئودی ۱۰۰ GL سدان ۱۹۷۲
- تعداد سیلندر: چهار سیلندر خطی
- حجم موتور: ۱۸۷۱ سیسی
- حداکثر توان: ۱۱۲ اسب بخار (PS) در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
- گشتاور: ۱۵۹ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
- حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت (۱۱۵ مایل بر ساعت)
- شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۱۰.۰ ثانیه (۰ تا ۶۲ مایل بر ساعت)
- جعبهدنده: چهار سرعته دستی
- سیستم محرکه: دیفرانسیل جلو (front-wheel drive)
- وزن: ۱۰۴۵ کیلوگرم