شرکت هیوندای موتور به تازگی در فستیوال سرعت گودوود 2025 از IONIQ 6 N رونمایی کرده است که نقطه عطفی در سفر الکتریکیسازی هیوندای N به شمار میرود. از ریشههای خود در مسابقات الکتریکی با Pure ETCR تا توسعه خودروهای الکتریکی با قابلیتهای پیست و قابل استفاده در خیابان، هیوندای N دوباره مرزهای الکتریکیسازی با عملکرد بالا را بازتعریف کرده است.
تعهد به عملکرد
در قلب IONIQ 6 N، تعهد هیوندای به ساخت خودروهای الکتریکی با عملکرد بالا که تجربهای هیجانانگیز و جذاب را ارائه میدهند، نهفته است. این چشمانداز بر اساس سه اصل فلسفه عملکرد N شکل گرفته است: “Corner Rascal”، “Racetrack Capability” و “Everyday Sportscar”. به این ترتیب، IONIQ 6 N به گونهای طراحی شده است که هیجان را در پیست به ارمغان بیاورد و در عین حال راحتی و ظرافت مورد انتظار برای رانندگی روزمره را حفظ کند.
پیشرفتهای فنی
از جمله پیشرفتهای کلیدی در IONIQ 6 N میتوان به هندسه تعلیق کاملاً طراحیشده، سیستم N e-Shift (تعویض دنده مجازی) بهبود یافته و کیفیت صدای بهتر از طریق سختافزار بهروز شده و تنظیمات صوتی گسترده اشاره کرد. این فناوریهای پیشرفته نشاندهنده تلاش هیوندای N برای دستیابی به برتری عملکردی هستند و همچنین آیندهای روشن برای خودروهای الکتریکی در بخش عملکرد بالا را نوید میدهند.
José Muñoz، رئیس و مدیرعامل شرکت هیوندای موتور، گفت: “با IONIQ 6 N، هیوندای N قصد دارد پیشنهادات خود را ارتقا دهد و رانندگان را با پیشرانههای الکتریکی وسوسه کند که به طرفداران عملکرد بالا یک مسیر هیجانانگیز جدید برای برقزدن به اشتیاقشان در جاده و پیست ارائه میدهد.”
عملکرد برجسته
IONIQ 6 N در خط مقدم پیشرفتهای خودرویی قرار دارد و عملکرد بینظیری را با مشخصات فنی حیرتآور ارائه میدهد. این خودرو با تولید 650 اسب بخار (478 کیلووات) و 770 نیوتنمتر گشتاور، زمان شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را تنها در 3.2 ثانیه (با استفاده از کنترل شتاب N) به دست میآورد و به حداکثر سرعت 257 کیلومتر در ساعت (تقریباً 160 مایل در ساعت) میرسد.
سیستم مدیریت باتری N
IONIQ 6 N با یک سیستم مدیریت باتری جدید به نام N Battery طراحی شده است که برای مدیریت دمای بهینه و سازگاری با شرایط مختلف رانندگی پیست، از جمله مسابقات درگ، اسپرینت و استقامت، بهینهسازی شده است. این سیستم با ادغام عملکردهای تنظیم دما، به عملکرد بالاتر و ماندگارتر منجر میشود و زمان تنظیم را به طور قابل توجهی کاهش میدهد.
آیرودینامیک و طراحی
آیرودینامیک در طراحی IONIQ 6 N نقش حیاتی دارد، جایی که نیروی پایینبر و کاهش درگ به طور متوازن برای عملکرد بهینه طراحی شدهاند. عناصر الهامگرفته از مسابقات، مانند بال عقب به شکل گردن قناری و گلگیرهای عریض، نه تنها ظاهر تهاجمی و آماده برای پیست خودرو را تقویت میکنند بلکه به ثبات در سرعتهای بالا نیز کمک میکنند.
رنگ جدید و ویژگیهای طراحی
IONIQ 6 N با رنگ جدید Performance Blue Pearl ارائه میشود که به رنگ آبی امضایی هیوندای N یک لایه مرواریدی اضافه میکند. این رنگ تازه توسعهیافته، بیانی بصری با عمق بیشتر را به هویت عملکردی IONIQ 6 N میبخشد.
سیستم تعلیق و هندلینگ
زیر بدنه زیبا، هندسه تعلیق کاملاً طراحیشده و شاسی بازطراحیشده قرار دارد که برای افزایش دقت در هندلینگ و نگهداری جاده توسعه یافته است. این تنظیمات پیشرفته عملکرد پیست را بهبود میبخشد در حالی که راحتی سواری مورد انتظار در رانندگی روزمره را حفظ میکند. با مرکز غلتش پایینتر، IONIQ 6 N همچنین ثبات بیشتری در سرعتهای بالا و چسبندگی بهتری در پیچها ارائه میدهد.
کنترل پیشرفته خودرو
هیوندای IONIQ 6 N تجربه رانندگی الکتریکی را با نرمافزار کنترل خودرو پیشرفته خود که برای بهبود هر جنبهای از تعامل راننده با خودرو بهینهسازی شده است، بازتعریف میکند. سیستم N Active Sound +، ابعاد صوتی دینامیکی را به تجربه رانندگی اضافه میکند و رانندگان میتوانند از حالتهای صوتی سفارشی متناسب با حال و هوای خاص و سناریوهای رانندگی استفاده کنند.
IONIQ 6 N نه تنها یک خودروی الکتریکی با عملکرد بالا است، بلکه یک نشانه جدید از تعهد هیوندای به نوآوری و پیشرفت در صنعت خودروسازی است. با ارائه ترکیبی از قدرت، مدیریت باتری پیشرفته، آیرودینامیک عالی و سیستمهای تعلیق پیشرفته، IONIQ 6 N معیاری جدید در مهندسی خودروی مدرن تعیین میکند. این خودرو به رانندگان این امکان را میدهد که تجربهای هیجانانگیز و چندجانبه از رانندگی الکتریکی را تجربه کنند. در کنار معرفی IONIQ 6 N، مجموعهای از قطعات عملکردی N نیز در دسترس خواهد بود که به مشتریان این امکان را میدهد تا خودروهای خود را بیشتر سفارشی کنند و عملکرد الهامگرفته از پیست را در خیابان یا پیست تجربه کنند.
source