بیوایدی با دنزا B5 رقابت با لندروور دیفندر در بریتانیا را هدف قرار داده است؛ شاسیبلند پلاگینهیبریدی لوکسی که تواناییهای آفرود رقابتی و قدرتی در حد سوپراسپرتها دارد. این خودرو که سال گذشته در چین با نام بائو ۵ عرضه شد، در فستیوال سرعت گودوود برای اولین بار در بریتانیا رونمایی شد و قرار است اوایل سال آینده به نمایشگاههای این کشور برسد.
دنزا B5 یکی از سه مدل از زیربرند جدید شاسیبلند بیوایدی، یعنی فانگچنگبائو، است اما در بریتانیا همراه با شوتینگ بریک Z9 GT با برند دنزا عرضه میشود. دنزا در سال ۲۰۱۰ بهعنوان سرمایهگذاری مشترک بین بیوایدی و مرسدس بنز تأسیس شد اما اکنون کاملاً در اختیار این شرکت چینی است.
مشخصات فنی دنزا B5
بیوایدی هنوز جزئیات دقیق مشخصات B5 برای بازار بریتانیا را اعلام نکرده اما انتظار میرود تغییرات زیادی نسبت به نسخه چینی نداشته باشد. این خودرو از پلتفرم نردبانی DMO Super-Hybrid Off-Road استفاده میکند و قدرت خود را از یک قوای محرکه پلاگینهیبریدی با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و یک موتور الکتریکی در هر محور تأمین میکند. این سیستم تا ۶۷۷ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ رقمی که حتی از نسخه پرچمدار دیفندر اوکتا با موتور V8 توئین توربو هم بالاتر است. باتری ۳۱.۸ کیلووات ساعتی برد الکتریکی ادعایی ۱۲۵ کیلومتر را در سیکل CLTC چین ارائه میدهد، اما در دنیای واقعی احتمالاً به حدود ۸۰ کیلومتر میرسد.
دنزا B5 بخشی از استراتژی بیوایدی برای گسترش عرضه خودروهای هیبریدی در برابر کاهش تقاضای خودروهای تمام الکتریکی در اروپا است. سبد محصولات اصلی بیوایدی سال آینده با ورود سیل ۰۶ تقویت خواهد شد. این خودرو سدانی پلاگینهیبریدی در سبک بامو سری 3 خواهد بود. این شرکت همچنین دنزا Z9 GT را هم با پیشرانه پلاگینهیبریدی و برد الکتریکی چشمگیر در اروپا عرضه خواهد کرد. در غرفه بیوایدی در جشنواره گودوود، دنزا D9 هم به نمایش درآمده که یک مینیون لوکس در سبک لکسوس LM است.
