به گزارش مجله ماشین، لرد دریک کاستومز (LDK)، یکی از نام‌های مطرح در دنیای شخصی‌سازی موتورسیکلت‌ها، محصول جدید خود، ب‌ام‌و K1 Racer 1.2 را رونمایی کرده است. این موتورسیکلت، که در واقع نسخه‌ای بازطراحی‌شده از ب‌ام‌و K 100 است، با سبکی کافه‌ریسر و ویژگی‌های ارتقاءیافته، ظاهری کاملاً متفاوت و جذاب به خود گرفته است.

لرد دریک کاستومز: خالقان شگفتی‌های سفارشی

لرد دریک کاستومز (LDK)، با مدیریت فرانسیسکو مانن و تیمی از صنعتگران بااستعداد، به سرعت در حال ساخت موتورسیکلت‌های سفارشی و بی‌نظیر است. دفتر مرکزی این شرکت در میامی فلوریدا قرار دارد و شعبه دومی نیز در اسپانیا فعال است. موتورسیکلتی که در اینجا معرفی می‌شود، نمونه‌ای عالی از توانایی‌های این تیم است.

ب‌ام‌و K1 Racer 1.2
ب‌ام‌و K1 Racer 1.2

هرچند فرانسیسکو و تیمش بیشتر وقت خود را صرف ساخت “بابِر”های شیک می‌کنند، اما هر از گاهی فرصت ایجاد چیزی متفاوت را از دست نمی‌دهند. این مدل خاص که K1 Racer 1.2 نام گرفته، در ابتدا یک ب‌ام‌و K 100 معمولی بود. پس از جداسازی اجزای اصلی “Flying Brick” (لقب معروف ب‌ام‌و K 100 به دلیل بلوک موتور حجیم آن)، تیم LDK ابتدا به ارتقاء سیستم تعلیق در هر دو انتها پرداختند.

ارتقاء سیستم تعلیق و ترمز

در قسمت جلو، یک جفت کمک‌فنر وارونه (Inverted Forks) نصب شده است که برای انطباق با آن‌ها از یک کلمپ بالایی سفارشی از جنس آلومینیوم فشرده (Billet Aluminum) استفاده شده است. در قسمت عقب، اکنون یک کمک‌فنر قابل تنظیم WP با مخزن مجزا (Piggyback Reservoir) وظیفه تعلیق را بر عهده دارد و به یک زیرفریم سفارشی متصل شده است. این زیرفریم جدید به طور قابل توجهی کوتاه‌تر از نمونه استاندارد است و در نتیجه، تناسبات موتورسیکلت را در قسمت عقب فشرده‌تر و اسپرت‌تر کرده است.

ب‌ام‌و K1 Racer 1.2
ب‌ام‌و K1 Racer 1.2

افزایش قدرت ترمز نیز ضروری تشخیص داده شد، بنابراین LDK ترمز جلو را با کالیپرهای مرغوب توکیکو (Tokico) و دیسک‌های موج‌دار سوراخ‌دار (Drilled Wave-Style Discs) ارتقاء داده است. چرخ‌های اصلی جلو و عقب کنار گذاشته شده و جای خود را به چرخ‌های مدل‌های جدیدتر سری K با پنج جفت پره دوقلو داده‌اند. از نظر ارگونومی، K1 Racer 1.2 دارای فرمان‌های کلیپ‌آن (Clip-on Handlebars) و پدال‌های پایی CNC‌کاری شده (CNC-Machined Rearsets) است.

جزئیات کابین و نورپردازی

فرمان‌های کلیپ‌آن به دسته‌های Biltwell، راهنماهای انتهای فرمان موتاگجت (Motogadget) و دکمه‌های کنترلی استاندارد مجهز شده‌اند. علاوه بر این، در فضای کابین، یک نمایشگر دیجیتال Motoscope Pro از موتاگجت نیز در بالای سه‌شاخه بالایی نصب شده است. کمی جلوتر، چراغ جلوی هارلی V-Rod روی براکت‌های سفارشی قرار گرفته است، در حالی که در قسمت عقب، یک جای پلاک متصل به بازوی دوشاخ عقب (Swingarm-Mounted) با چراغ‌های راهنمای LED یکپارچه دیده می‌شود.

ب‌ام‌و K1 Racer 1.2
ب‌ام‌و K1 Racer 1.2

بدنه و طراحی بصری

در بخش بدنه، لرد دریک مخزن سوخت اصلی کارخانه را حفظ کرده، اما قسمت‌های کناری آن را بازسازی کرده تا پنل‌های جانبی دست‌ساز را در خود جای دهد. این پنل‌ها علاوه بر پوشاندن فضاهای خالی ناشی از حذف قاب جلویی، به عنوان نوعی پوشش برای رادیاتور نیز عمل می‌کنند. قسمت جلویی با یک گلگیر کوچک تکمیل شده و سپس نوبت به کار زیبای انجام شده در قسمت عقب می‌رسد.

یک قسمت عقب اسپرت (Sport Bike Tail Section) در بالای زیرفریم قرار گرفته است که چراغ‌های LED به طور هوشمندانه در نوک انتهایی آن ادغام شده‌اند. یک زین زیبا نیز در نزدیکی آن قرار دارد که با چرم مشکی روکش شده و با نخ قرمز به شکل لوزی دوخته شده است. پنل‌های جانبی مثلثی با برش‌های توری‌شکل در کناره‌ها حضور دارند و تمام بدنه با طرح رنگی الهام‌گرفته از مارتینی ریسینگ (Martini Racing) به پایان رسیده است. در نهایت، سیستم اگزوز با یک لوله کلکتور جدید و یک صداخفه‌کن (Muffler) افترمارکت بازنگری شده است.

 

source

توسط autokhabari.ir