به گزارش مجله ماشین، شرکت جیلی، سدان بزرگ چهار درب جدید خود را به بازار عرضه کرده است. این مدل، که یک هیبرید شارژی (PHEV) است، با دو گزینه باتری متفاوت قابل انتخاب خواهد بود.
رونمایی و جایگاه در خانواده گلکسی
تصاویر رسمی جیلی گلکسی A7 برای اولین بار در ماه می فاش شد. پس از آن، جیلی در ماه ژوئن تصاویر اختصاصی این خودرو را منتشر کرد و همزمان، مراسم معرفی برای خبرنگاران چینی برگزار شد. اکنون، این شرکت لیست قیمت نهایی را منتشر کرده و ثبت سفارش برای این سدان آغاز شده است. لازم به یادآوری است که «گلکسی» در چین، یک زیربرند مستقل از جیلی است که بهطور ویژه برای مدلهای برقی و هیبریدی توسعه یافته است. A7 نیز به عنوان یک هیبرید شارژی، جایگاهی بین دو سدان هیبریدی دیگر این خانواده، یعنی جیلی گلکسی L6 و گلکسی استارشاین ۸، به خود اختصاص داده است.

ابعاد و پلتفرم
جیلی گلکسی A7 بر پایه پلتفرم دیفرانسیل جلوی GEA ساخته شده است که سایر مدلهای خانواده گلکسی نیز از آن بهره میبرند. طول این سدان ۴۹۱۸ میلیمتر، عرض آن ۱۹۰۵ میلیمتر و ارتفاعش ۱۴۹۵ میلیمتر است. فاصله محوری آن نیز به ۲۸۴۵ میلیمتر میرسد. با این ابعاد، گلکسی A7 از نظر اندازه به تویوتا کمری موجود در بازار چین بسیار نزدیک است. حجم صندوق عقب این محصول جدید جیلی ۵۳۵ لیتر است که با خواباندن صندلیهای ردیف دوم، این فضا تا ۹۸۸ لیتر افزایش مییابد.

طراحی ظاهری
از ویژگیهای بارز طراحی A7 میتوان به نمای جلوی یکپارچه و ساده آن اشاره کرد که در آن جلوپنجره در بخش پایینی سپر ادغام شده است. چراغهای جلو با یک نوار نورانی به هم متصل شدهاند و عناصر تزئینی مشکی و کرومی نیز در سپر جلو به چشم میخورند. چراغهای عقب نیز به صورت یک نوار پیوسته طراحی شدهاند. یکی از نکات مورد تحسین رسانههای تخصصی چینی، استفاده از دستگیرههای درب سنتی به جای دستگیرههای پنهان شونده است. بسته به تریم، A7 با رینگهای ۱۷، ۱۸ یا ۱۹ اینچی عرضه میشود.

فضای داخلی و تکنولوژی
در کابین A7، شاهد فرمان دوپره و کنسول میانی دوطبقه هستیم. نمایشگرهای جداگانه برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعات و سرگرمی تعبیه شدهاند. روی کنسول میانی، یک پنل با دکمهها و یک کنترلر گردان بزرگ برای کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی قرار دارد. به جای اهرم تعویض دنده سنتی، از یک اهرم کوچک پشت فرمان استفاده شده است. سیستمهای الکترونیکی خودرو از هوش مصنوعی بهره میبرند که شامل دستیارهای رانندگی نیز میشود.

پیشرانه و عملکرد
پیشرانه EM-i گلکسی A7 شامل یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با توان ۱۱۲ اسب بخار و یک موتور الکتریکی ۲۳۸ اسب بخاری است. در حال حاضر، پنج تریم مختلف برای مشتریان قابل سفارش است. دو تریم ابتدایی دارای باتری ۸.۵ کیلوواتساعتی هستند که برد تمام برقی ۷۰ کیلومتر را طبق چرخه CLTC چین ارائه میدهند. سایر نسخهها از باتری ۱۸.۴ کیلوواتساعتی بهره میبرند که برد تمام برقی آنها به ۱۵۰ کیلومتر افزایش مییابد. علاوه بر این، جیلی اعلام کرده است که برد کلی این سدان، شامل حالت بنزینی و برقی، بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر است.

تجهیزات و امکانات رفاهی
ارزانترین نسخه جیلی گلکسی A7 به امکاناتی نظیر روکشهای «چرمی»، نمایشگرهای ذکر شده (۱۰.۲ اینچ برای صفحه آمپر و ۱۵.۴ اینچ برای سیستم اطلاعات و سرگرمی)، سیستم تشخیص چهره، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پارک خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط و سیستم هشدار نقطه کور مجهز است.
نسخههای «متوسط» شامل سقف پانوراما، گرمکن و تهویه صندلیهای جلو و سیستم صوتی Flyme Sound با ۱۶ بلندگو (از جمله یک بلندگو در پشتسری صندلی راننده) میشوند. در نهایت، نسخه فول آپشن سدان، علاوه بر موارد فوق، دارای نمایشگر هدآپ دیسپلی (HUD)، شارژر بیسیم با قابلیت خنککننده و ماساژور صندلیهای جلو نیز است.
قیمتگذاری و رقابت
در حال حاضر، جیلی گلکسی A7 با قیمتی بین ۱۰۳,۸۰۰ تا ۱۳۳,۸۰۰ یوان چین عرضه میشود که تقریباً معادل ۱.۱ میلیون تا ۱.۴۵ میلیون روبل روسیه با نرخ ارز فعلی است. این لیست قیمت فعلاً اولیه است و به احتمال زیاد، پس از آغاز فروش رسمی، قیمتهای نهایی کمی پایینتر خواهند بود. برای مقایسه، تویوتا کمری HEV (هیبریدی بدون قابلیت شارژ از برق) در چین حداقل ۱۷۹,۸۰۰ یوان (حدود ۱.۹۵ میلیون روبل) قیمت دارد که نشاندهنده برتری قیمتی قابل توجه جیلی گلکسی A7 است.
برچسب ها: جیلی
لینک کوتاه نوشته
معرفی جیلی گلکسی A7: سدانی به ابعاد تویوتا کمری
کپی لینک
source