به گزارش مجله ماشین، رنو بورئال (Boreal)، جدیدترین گام در استراتژی توسعه بینالمللی رنو است. این شاسیبلند جدید که برای بازارهایی خارج از اروپا توسعه یافته، ضمن گسترش طیف محصولات این برند، به رشد آن نیز کمک کرده و حضور بلندمدت رنو را در سگمنت C در بیش از ۷۰ کشور تثبیت خواهد کرد.
تقویت حضور رنو در سگمنت C بازارهای بینالمللی
رنو، پرفروشترین برند خودرویی فرانسوی در جهان است که در سال ۲۰۲۴، ۱,۵۷۷,۰۰۰ دستگاه خودرو به فروش رسانده که نزدیک به ۴۰ درصد (۵۶۰,۰۰۰ دستگاه) از این فروش، خارج از اروپا بوده است.

رنو بورئال، در ادامه موفقیتهای کاردیان (Kardian)، داستر (Duster) و گرند کولیوس (Grand Koleos)، ستون اصلی “برنامه بازی بینالمللی ۲۰۲۴-۲۰۲۷” رنو محسوب میشود. در قالب این برنامه، رنو مبلغی معادل ۳ میلیارد یورو را برای عرضه هشت خودرو جدید در خارج از اروپا سرمایهگذاری کرده است. پنج مورد از این خودروها در سگمنتهای دارای بیشترین ارزش (C و D) قرار گرفتهاند. رنو قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، درآمد واحد به ازای هر خودرو فروخته شده در خارج از اروپا را نسبت به سال ۲۰۱۹ دو برابر کند.
رنو بورئال که برای جذب مشتریان جدید توسعه یافته، DNA مشترکی با جدیدترین خودروهای این برند دارد. نقش آن، ایجاد تعادل در ترکیب فروش خارج از اروپاست، که این امر همگام با تغییر استراتژیک از “حجم به ارزش” است که توسط برنامه استراتژیک “رنولوشن” آغاز شده است. رنو بورئال عمدتاً بازارهایی را هدف قرار میدهد که این برند هنوز در سگمنت C بسیار استراتژیک، کمنماینده است. در آمریکای لاتین، این شاسیبلند به تقاضای رو به رشد برای شاسیبلندهای خانوادگی پاسخ خواهد داد، در حالی که در ترکیه، خاورمیانه و حوضه مدیترانه، مکمل رقابتی برای محصولات این برند در مناطقی خواهد بود که بیش از یک سوم خودروهای فروخته شده در آنها، شاسیبلند هستند.

پلتفرم ماژولار و بسیار منعطف گروه رنو
پلتفرم ماژولار جدید گروه رنو، که برای اولین بار در رنو کاردیان به کار گرفته شد، بسیار منعطف است و میتواند طیف وسیعی از سبکهای بدنه را در خود جای دهد. این معماری، صرفهجویی قابل توجهی در زمان توسعه ایجاد کرده و در عین حال مزیت رقابتی را افزایش میدهد و همافزایی را در بازارهای خارج از اروپا به حداکثر میرساند. علاوه بر این، رنو بورئال میتواند به فناوریهای جدیدی متناسب با هر بازار مجهز شود.

تولید در برزیل و ترکیه: رویکرد منطقهای رنو
استراتژی صنعتی برای رنو بورئال دو قاره را در بر میگیرد. سایت کوریتیبا (Curitiba) در برزیل، این خودرو را برای ۱۷ کشور آمریکای لاتین تولید خواهد کرد. همزمان، سایت بورسا (Bursa) در ترکیه نیز آن را برای ۵۴ بازار دیگر، از جمله اروپای شرقی، خاورمیانه و کشورهای مدیترانه تولید خواهد کرد. ساخت خودرو در نزدیکی بازارهای هدف، چابکی لجستیکی را افزایش داده و هزینههای تولید را بهینه میکند.
عرضه رنو بورئال از اواخر سال ۲۰۲۵ در برزیل آغاز شده و سپس در بقیه کشورهای آمریکای لاتین، ترکیه و سایر بازارها از سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد یافت.
برچسب ها: رنوفرانسه
لینک کوتاه نوشته
معرفی رنو بورئال: گام بلند رنو در بازارهای جهانی
کپی لینک
source