به گزارش مجله ماشین، در سال ۲۰۲۶، سرجیوپرز، راننده باسابقه مکزیکی، پس از یک فصل دوری از رقابت‌ها، با تیم جدید کادیلاک به فرمول یک بازمی‌گردد. او که پس از افت عملکرد، صندلی خود را در تیم ردبول از دست داد، اکنون به عنوان راننده اصلی این تیم تازه‌وارد معرفی خواهد شد. جدایی پرز از ردبول، جایگزینی‌اش با لاوسون، سپس سونودا و افت عملکرد هر دو جانشین، بخشی از تغییرات پرفراز و نشیب این تیم بوده است. حتی مکس ورشتپن نیز در فصل ۲۰۲۵ نتوانسته عملکرد همیشگی خود را تکرار کند.

پرز با مدیریت خلیل بشیر طی ماه‌های گذشته با تیم‌های مختلف مذاکره کرده بود، اما نهایتاً با حمایت کارلوس اسلیم، قرارداد سودآوری با کادیلاک امضا کرد. انتظار می‌رود خبر رسمی همکاری پس از گرندپری مجارستان در تابستان ۲۰۲۵ اعلام شود.

پس از قطعی شدن پرز، اکنون تمرکز روی انتخاب هم‌تیمی اوست. برنامه اولیه استفاده از راننده آمریکایی به دلیل عدم صلاحیت هرتا و کرکوود شکست خورد. تلاش برای بازگرداندن دنیل ریکاردو نیز بی‌نتیجه بود.

رقابت برای صندلی دوم کادیلاک اکنون بین والتری بوتاس و میک شوماخر است. بوتاس که پس از جدایی از سائوبر به‌عنوان راننده ذخیره به مرسدس پیوسته، در حال مذاکره با هر دو تیم کادیلاک و آلپین است. آلپین نیز به دلیل عملکرد ضعیف فرانکو کولاپینتو در فکر تغییر راننده است. توتو وولف و فلاویو بریاتوره نیز مذاکراتی درباره انتقال بوتاس داشته‌اند. اگر بوتاس به آلپین بپیوندد، مسیر برای بازگشت شوماخر به فرمول یک باز خواهد شد.

شوماخر پس از سه سال غیبت، در حال حاضر برای آلپین در مسابقات استقامتی رانندگی می‌کند و با حضور فعال در مراسم‌های کادیلاک، خود را به‌عنوان گزینه‌ای جدی معرفی کرده است. اگرچه شانس او وابسته به تصمیم بوتاس است، اما کادیلاک تمایل دارد از برند و محبوبیت نام شوماخر بهره ببرد.

source

توسط autokhabari.ir