به گزارش مجله ماشین، در شرایطی که صنعت خودرو جهانی بهسمت برقیسازی کامل تا سال ۲۰۳۵ حرکت میکند، بسیاری از علاقهمندان نگران سرنوشت خودروهای اسپرت و نمادینی مانند شورولت کوروت هستند. آیا جنرال موتورز هم قصد دارد کوروت افسانهای را بهصورت تمامالکتریکی عرضه کند؟ یا آن را به عنوان آخرین پناهگاه موتورهای V8 تنفس طبیعی حفظ خواهد کرد؟
تا این لحظه، نزدیکترین تجربه برقیسازی کوروت مدل E-Ray است: یک نسخه هیبرید با پیشرانه ترکیبی از موتور ۶.۲ لیتری V8 و موتور الکتریکی. این مدل:
-
۶۵۵ اسب بخار قدرت دارد
-
تنها کوروت تمامچرخ محرک است
-
در ۲.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد
-
عنوان سریعترین کوروت تاریخ را به خود اختصاص داده است
با این حال، هنوز خبری از نسخه تمامالکتریکی کوروت نیست و حتی برنامهای برای عرضهی یک کوروت پلاگین هیبریدی نیز اعلام نشده.

تونی روما، مهندس ارشد پروژه کوروت، بهصراحت گفته است که عرضهی کوروت الکتریکی فقط برای رعایت مقررات “در دستور کار نیست”. او معتقد است یک کوروت باید احساسی و الهامبخش باشد، نه صرفاً سریع. زیرا در دنیایی که تسلا مدل S و لوسید ایر زیر ۲ ثانیه شتابگیری میکنند، سرعت دیگر همهچیز نیست.
او افزود: بیشتر خودروهای برقی امروزی ارتباط احساسی ندارند؛ کوروت باید متفاوت باشد.
در استودیوی طراحی جنرال موتورز در انگلستان، یک کانسپت کوروت تمامبرقی با طراحی خیرهکننده و درهای گالوینگ و الهام از نسل C2 رونمایی شده است. اما این کانسپت بیشتر شبیه به یک تصویرسازی دیجیتال (CGI) است تا محصولی آماده تولید.
تجربه برندهایی مانند فورد (با موستانگ Mach-E) و پورشه (با تایکان) نشان میدهد که مقاومت اولیه طرفداران سنتی در نهایت به پذیرش تبدیل میشود. برای مثال، در سال ۲۰۲۴ برای اولین بار فروش Mach-E از موستانگ بنزینی بیشتر شد.
جنرال موتورز با آگاهی از این روند، شاید در آیندهای نهچندان دور کوروت تمامالکتریکی را معرفی کند، اما تا آن زمان، موتور V8 همچنان قلب تپنده این اسطوره باقی خواهد ماند.
برچسب ها: کوروت
لینک کوتاه نوشته
آیا کوروت الکتریکی واقعاً در راه است؟
کپی لینک
source