1. ضد‌یخ را هنگام داغ بودن موتور اضافه نکنید؛ مطمئن شوید موتور خنک شده باشد و حداقل ۳۰ دقیقه از استفاده خودرو گذشته باشد. در غیر این صورت، خطر سوختگی وجود دارد. این زمان مناسبی برای اطمینان از پارک خودرو روی سطحی صاف است، زیرا عدم سطح صاف می‌تواند خوانش نادرستی از سطح مخزن خنک‌کننده به دست دهد.

2. مخزن انبساط را پیدا کنید و سطح مایع را با استفاده از نشانگرهای موجود روی مخزن بخوانید.

3. درپوش را بردارید و مخلوط ضد‌یخ را تا خط «حداکثر» (max) روی مخزن اضافه کنید. موتور داغ خوانش نادرستی ارائه می‌دهد، بنابراین دوباره تأیید کنید که موتور خنک است.

4. پس از تکمیل، درپوش را محکم ببندید و کار تمام است. توجه داشته باشید که سطح مایع خنک‌کننده نباید به‌طور مداوم کاهش یابد؛ اگر این اتفاق رخ می‌دهد، بهتر است با مکانیک برای بررسی سیستم مشورت کنید.

استفاده از ضد‌یخ در سیستم خنک‌کننده خودرو، فراتر از جلوگیری از یخ‌زدگی در زمستان، در مدیریت دمای موتور طی تابستان نیز نقش حیاتی دارد. با افزایش نقطه جوش و پیشگیری از خوردگی، این ماده از آسیب‌های جدی مانند خرابی واشر سرسیلندر جلوگیری می‌کند. با این حال، کاهش اثربخشی آن با گذشت زمان ایجاب می‌کند که رانندگان با تعویض سالانه و بررسی منظم، سلامت سیستم خنک‌کننده را حفظ کنند. رعایت مراحل صحیح تکمیل مایع خنک‌کننده با ضد‌یخ، نه‌تنها ایمنی را تضمین می‌کند، بلکه هزینه‌های تعمیرات ناخواسته را کاهش می‌دهد.

source

توسط autokhabari.ir