به گزارش مجله ماشین، جیپ رانگلر مدل ۲۰۲۴ با طراحی بهروزشده، در آزمون تصادف همپوشانی متوسط جلوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) عملکردی عالی داشت و امتیازهای بالایی کسب کرد. این نتایج برای مدل ۲۰۲۵ نیز معتبر هستند.
رانگلر چهار درب در آزمون تصادف با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت، ۹ امتیاز “خوب” و یک امتیاز “قابل قبول” دریافت کرد. کمربندهای ایمنی در موقعیت مناسب باقی ماندند، هرچند آدمک تست در صندلی عقب با سر به میله رول برخورد کرد. در آزمون تصادف جانبی با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز این خودرو امتیاز کامل گرفت.
چراغهای جلوی رانگلر ۲۰۲۵ در مدلهای مجهز به پروژکتور LED امتیاز “متوسط” و در سایر مدلها به دلیل دید ناکافی و خیرهکنندگی، امتیاز “ضعیف” دریافت کردند.
سیستم پیشگیری از برخورد با عابر پیاده در این خودرو وجود ندارد و یادآور کمربند ایمنی نیز به دلیل صدای کم و تأخیر در شروع، امتیاز “متوسط” گرفت.
رانگلر ۲۰۲۴ با دو گزینه موتور عرضه میشود: موتور ۳.۶ لیتری V6 پنتااستار با مصرف ۱۱.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و موتور ۲.۰ لیتری توربو Hurricane I4 با مصرف ۱۱.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر. نسخه هیبریدی پلاگین 4xe (فقط در مدل Unlimited) با برد الکتریکی ۳۵ کیلومتر و مصرف ترکیبی ۱۱.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در دسترس است. انتظار میرود مدلهای 4xe برای سال ۲۰۲۶ با گیربکس هیبریدی قویتر عرضه شوند.
رانگلر با فورد برونکو رقابت میکند و نسخه پیکاپ آن با نام گلادیاتور عرضه میشود. سیستم LATCH صندلیهای عقب در مدل اسپرت امتیاز G+ را کسب کرد.
source