
چارلز لکلرک در پایان جلسه زمانگیری گرندپری مجارستان در شرایط دراماتیک روز شنبه، با پشت سر گذاشتن دو راننده مکلارن، اسکار پیاستری و لاندو نوریس، در جایگاه اول قرار گرفت. پس از بارش باران در Q2 و با توجه به اینکه شرایط پیست رو به وخامت بود، لکلرک در دور آخر Q3 خود زمان خیرهکننده ۱ دقیقه و ۱۵.۳۷۲ ثانیه را ثبت کرد و با اختلاف چند هزارم از پیشتازان دورههای قبلی، پیاستری و نوریس، سبقت گرفت و pole sitter شد.

به گزارش آخرین خودرو، جورج راسل راننده دیگری بود که در میان کاهش دما و افزایش وزش باد، مرسدس خود را در جایگاه چهارم قرار داد و عملکرد خیره کنندهای از خود نشان داد در حالی که استون مارتین با تکیه بر سرعت تمرینی مناسبش، به ترتیب با فرناندو آلونسو و لنس استرول، جایگاه پنجم و ششم را به خود اختصاص داد.

کیک سائوبر نیز دلیل قانع کنندهای برای جشن گرفتن پیرامون رسیدن گابریل بورتولتو به جایگاه هفتم داشت زیرا دور آخر این راننده برزیلی برای شکست دادن مکس ورشتپن، قهرمان چهار دوره جهان که با ردبول خود مشکل داشت، کافی بود.

پس از کسب امتیاز در بلژیک در هفته گذشته، مسیر صعودی لیام لاوسون با یک رانندگی خوب تا رتبه نهم، درست قبل از همتیمی تازهکارش، ایزاک هاجار، ادامه یافت که در نتیجه این دو نفر را در بین ده نفر برتر برای تیم ریسینگ بولز قرار داد. لوئیس همیلتون بزرگترین نامی بود که پس از یک دوره دشوار دیگر در مرحله تعیین خط، در مرحله دوم از دور خارج شد – قهرمان هفت دوره جهان که در پیام رادیویی به تیم ابراز ناراحتی میکرد، در نهایت دوازدهم شد، پایینتر از اولی بیرمن از هاس در جایگاه یازدهم و بالاتر از کارلوس ساینز از ویلیامز در جایگاه سیزدهم. لوئیس در مصاحبهاش نیز بسیار ناراضی بهنظر میرسید و با بیان جمله I’m useless, absolutely useless عمق ناراحتی خود را نسبت به عملکردش ابراز کرد؛ باید این نکته را یادآور شد که این راننده افسانهای مسابقات F1 تاکنون در پیست مجارستان موفق به کسب ۸ عنوان قهرمانی و نه جایگاه pole position شده است.

کیمی آنتونلی نیز مشکلات خاص خودش را داشت؛ او با اختلاف کمی از مرحله تعیین خط سوم در رتبه یازدهم خذف شد و سپس به دلیل حذف زمان دور به خاطر عبور از محدودیت پیست، چندین جایگاه را از دست داد و این باعث شد او در رتبه پانزدهم جدول، درست پشت سر فرانکو کولاپینتو از آلپین قرار گیرد. پس از یک آخر هفته قوی در اسپا-فرانکورشا، مسابقهای که به Q3 رسید، یوکی سونودا دوباره در Q1 از دور خارج شد؛ این راننده ژاپنی با اختلاف رتبه شانزدهم نسبت به دیگر رانندگان آلپین و هاس، به ترتیب پیر گسلی (جایگاه هفدهم) و استبان اوکان (جایگاه هجدهم)، در جایگاه شانزدهم قرار گرفت. نیکو هالکنبرگ و الکس آلبون پس از دورهای اولیه تعیین خط خود که بالاتر از منطقه حذف از Q1 قرار گرفته بودند اما نتوانستند پیشرفتهای چشمگیری در ادامه داشته باشند و به ترتیب در جایگاههای نوزدهم و بیستم قرار گرفتند.

شایان ذکر است مسابقه اصلی مجارستان از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در روز یکشنبه دوازدهم مرداد ماه برگزار خواهد شد که از طریق آخرین خودرو شما عزیزان را در جریان اتفاقات مسابقه قرار خواهیم داد.

source