تصاویر کم‌استتار از خودروی BYD Yangwang U7 GT به‌تازگی در فضای مجازی منتشر شده که شفاف‌ترین نگاه را تاکنون به نسخه پرفورمنس این شوتینگ‌بریک جدید از یانگ‌وانگ ارائه می‌دهد. این خودرو بر پایه سدان لوکس یانگ‌وانگ U7 ساخته شده، اما با طراحی متفاوت شامل سقف کشیده‌تر و بخش عقبی به سبک هاچ‌بک، همراه با تغییراتی با تمرکز بر عملکرد عرضه خواهد شد.

BYD Yangwang U7 GT

در نمای بیرونی، این مدل دارای سقفی شیب‌دار، درهای بدون قاب، دستگیره‌های مخفی و خط پنجره‌ای به سبک منحنی سهمی ‌شکل است. در عقب خودرو، اسپویلر دو تکه سقفی، نوار چراغ LED سرتاسری و دیفیوزر یکپارچه با سپر پایینی دیده می‌شود. این طراحی بر جریان آیرودینامیکی تأکید دارد و به‌جای فرم سنتی سدان یا SUV، ظاهر اسپرت یک شوتینگ‌بریک را تداعی می‌کند.

BYD Yangwang U7 GT

در داخل کابین، U7 GT به یک چینش سه ‌نمایشگری مجهز است. یک نمایشگر عمودی بزرگ در مرکز و دو صفحه ‌نمایش دیجیتال در طرفین برای نمایش اطلاعات خودرو و استفاده سرنشین جلو. سایر اجزای داخلی احتمالاً مشابه نسخه سدان لوکس U7 خواهند بود، از جمله فیدهای دیجیتال آینه در پنل درها، فرمان دی‌کات چند منظوره با پیچ‌گردان‌های کنترلی و صندلی‌های جلوی برقی. استفاده از موادی نظیر جیر در بخش کنسول وسط نیز به القای حس لوکس و فناوری‌محور کابین کمک می‌کند.

BYD Yangwang U7 GT

انتظار می‌رود این خودرو از پیشرانه و سیستم شاسی مشترک با سدان U7 بهره ببرد. این شامل سیستم چهار موتوره انحصاری e⁴ بی‌وای‌دی با چهار چرخ متحرک و پلتفرم ۸۰۰ ولتی مبتنی بر سیلیکون کاربید است. هر موتور قدرتی معادل ۲۴۰ کیلووات دارد که مجموع خروجی سیستم را به ۹۶۰ کیلووات (تقریبا ۱۳۰۰ اسب‌بخار) با گشتاور اوج ۱۵۸۴ نیوتن‌متر می‌رساند. این اعداد نشان ‌دهنده تمرکز شدید روی شتاب‌گیری و سیستم تقسیم هوشمند گشتاور هستند.

BYD Yangwang U7 GT

وظیفه سیستم تعلیق این خودرو بر عهده سیستم الکترومغناطیسی DiSus-Z بی‌وای‌دی است که به‌جای کمک‌فنرهای هیدرولیکی از چهار عملگر مستقل استفاده می‌کند. این سیستم قادر است هر ۱۰ میلی‌ثانیه تا ۵۰ بار تنظیمات خود را تغییر دهد و از قابلیت میرایی احیاکننده پشتیبانی می‌کند. به این معنا که بخشی از انرژی جاده به شارژ باتری تبدیل می‌شود.

اگرچه مشخصات رسمی U7 GT هنوز منتشر نشده، اما انتظار می‌رود ابعاد آن مشابه نسخه سدان U7 باشد: طول ۵۲۶۵ میلی‌متر، عرض ۱۹۹۸ میلی‌متر، ارتفاع ۱۵۱۷ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۳۱۶۰ میلی‌متر. این خودرو در رده خودروهای الکتریکی لوکس قرار می‌گیرد و احتمالا با مدل‌هایی نظیر پورشه تایکان اسپرت توریسمو، پانامرا اسپرت توریسمو و مازراتی لوانته GT هیبرید رقابت خواهد کرد.

BYD Yangwang U7 GT

گزارش‌هایی نیز منتشر شده که نشان می‌دهند این مدل ممکن است به سه حسگر لیدار و پلتفرم پیشرفته کمک‌رانندگی «چشم خدایان» (Eye of the Gods) بی‌وای‌دی مجهز شده باشد؛ سیستمی که قابلیت‌هایی برای رانندگی نیمه‌خودران سطح بالا فراهم می‌کند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، شرکت بی‌وای‌دی به‌طور رسمی از مدل Yangwang U7 GT رونمایی نکرده است. به گفته وبلاگ‌نویس خودرویی معروف با نام کاربری @SugarDesign که تصاویر فاش‌شده را منتشر کرده، ممکن است پروژه U7 GT پیش از معرفی رسمی، با تأخیر مواجه شده یا حتی به‌طور کامل لغو شده باشد.
نظرات خود را در خصوص خودروهای برقی لوکس چینی با ما و کاربران چرخان از طریق بخش دیدگاه‌‎ها در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

  1. ورود برند لوکس BYD با نام یانگ‌وانگ (Yangwang) به اروپا در سال ۲۰۲۶
  2. BYD Qin L DMi مدل 2025 تیگارد موتور تاییدیه استاندارد گرفت
  3. BYD اعلام کرد: اگر سیستم پارک خودکار خودرو خطا کند، ما خسارت را پرداخت می‌کنیم!
  4. رتبه‌بندی نصب باتری خودروهای برقی در چین طی نیمه نخست ۲۰۲۵؛ سهم ۶۶.۶ درصدی CATL و BYD از بازار

source

توسط autokhabari.ir