گاهی یک لحظه، یک اظهارنظر نسنجیده یا یک تصمیم اشتباه می‌تواند کسب‌وکاری را نابود کند و این اتفاق برای ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با حمایت از کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در تابستان ۲۰۲۴ افتاد. این تصمیم، وفاداری مشتریان به تسلایی که زمانی بالاترین نرخ وفاداری صنعت خودرو را داشت، به‌شدت کاهش داده است. داده‌ها نشان می‌دهند وفاداری مشتریان تسلا در ژوئن ۲۰۲۴ (خرداد ۱۴۰۳) به اوج ۷۳ درصد رسید، یعنی ۷۳ درصد از مشتریان آمریکایی تسلا که قصد تعویض خودرو داشتند، دوباره تسلا خریدند؛ اما در جولای (تیر ۱۴۰۳)، پس از حمایت ماسک از ترامپ به دنبال سوءقصد به او، این نرخ به‌طور نگران‌کننده‌ای افت کرد.

source

توسط autokhabari.ir