منتشر شده در 18 مرداد 1404 ساعت 16:00

سال گذشته بود که شرکت قدیمی جگوار تصمیم گرفت برند و هویت خود را از نو تعریف کند. این کار به خلق یکی از جنجالی‌ترین پروژه‌های تبلیغاتی دنیای خودرو منجر شد، چرا که کلیپ‌های مربوطه پر از هر چیزی بود جز خودرو! این کلیپ‌ها و خبر بازتعریف برند جگوار دوباره توجه دونالد ترامپ را جلب کرده و واکنش با تأخیر وی را به همراه داشته است. او این کمپین تبلیغاتی را «احمقانه و بیش از حد بیدار» توصیف کرده و گفته همین تبلیغ باعث شده مدیرعامل جگوار در «بی‌آبرویی کامل» استعفا دهد.

مقایسه ترامپ با برندهای آمریکایی

به گزارش آخرین خودرو، ترامپ در شبکه اجتماعی «Truth» از تبلیغ برند جین آمریکایی American Eagle که در آن سیدنی سوئینی (بازیگر مشهور) حضور دارد، تمجید کرده است. به گفته او، این تبلیغ تصویری از «آمریکای سفید اصیل» ارائه می‌دهد. در مقابل، او تبلیغ جگوار را با لحنی تحقیرآمیز چنین توصیف کرده:

«در طرف دیگر، جگوار یک تبلیغ احمقانه و به خیلی متأثر از موضوعات اجتماعی منتشر کرد که یک فاجعه کامل است! مدیرعامل جگوار با بی‌آبرویی استعفا داد و این برند در حال فروپاشی است. چه کسی حاضر است بعد از دیدن این تبلیغ افتضاح، یک جگوار بخرد؟»

نکته جالب اینجاست که در تبلیغ پرحاشیه جگوار، حتی یک خودرو هم نمایش داده نشده و تمرکز کامل روی تنوع فرهنگی و ارزش‌های جدید برند بود؛ اقدامی که با موجی از انتقاد و البته تمسخر روبرو شد.

تمسخر با تاخیر جگوار توسط دونالد ترامپ ؛ کمپین تبلیغاتی این شرکت احمقانه بود!

تغییر مدیریتی در جگوار-لندرور

این اظهار نظر ترامپ همزمان شده با اعلام رسمی جگوار لندرور (JLR) مبنی بر معرفی مدیرعامل جدید. پی بی بالاجی، مدیر مالی ارشد گروه مادر جگوار یعنی تاتا موتورز از سال ۲۰۱۷، حالا سکان هدایت JLR را به دست گرفته است. او دارای ۳۲ سال سابقه در صنایع خودروسازی و کالاهای مصرفی بوده و با داشتن مدرک مهندسی مکانیک، شناخت دقیقی از ساختار فنی خودروها دارد.

بالاجی جایگزین آدریان ماردل شده که پس از ۳۵ سال فعالیت در جگوار لندرور بازنشسته می‌شود. ماردل در ۳ سال گذشته و پس از کنار رفتن تیری بلورِه، به عنوان مدیرعامل فعالیت داشت و در دوران سختی مانند بحران کرونا توانست رشد مالی خوبی برای شرکت رقم بزند.

تمسخر با تاخیر جگوار توسط دونالد ترامپ ؛ کمپین تبلیغاتی این شرکت احمقانه بود!

او چندی پیش در دفاع از کمپین جنجالی جگوار گفته بود:

«هدف ما بیداری (واکنش به موضوعات اجتماعی) نیست، اما اگر در روند بازآفرینی برندمان چند مشتری قدیمی را از دست بدهیم، مشکلی ندارد.»

آیا بازتعریف برند جگوار اشتباه بود؟

برخی کارشناسان معتقدند که کمپین تبلیغاتی جگوار، علی‌رغم بازخوردهای منفی، باعث افزایش آگاهی برند و معرفی کانسپت الکتریکی مدرن این شرکت شده؛ با این حال، ترامپ مدعی است که همین رویکرد پایه‌های مدیریتی شرکت را لرزان کرد.

گرچه هیچ مدرک مستقیمی مبنی بر ارتباط بین بازنشستگی ماردل و واکنش‌ها به این کمپین تبلیغاتی وجود ندارد، اما رئیس‌جمهور سابق آمریکا این دو را کاملاً به هم پیوند زده است.

تمسخر با تاخیر جگوار توسط دونالد ترامپ ؛ کمپین تبلیغاتی این شرکت احمقانه بود!

نگاه مدیرعامل جدید به آینده برند

پی ‌بی بالاجی در اولین اظهار نظر رسمی خود گفته:

«افتخار بزرگی است که رهبری چنین برند فوق‌العاده‌ای را بر عهده بگیرم. در ۸ سال گذشته شناخت عمیقی نسبت به جگوار و برندهای جهانی آن پیدا کرده‌ام. مشتاقانه منتظرم تا با این تیم همکاری کنم و برند را به سطوح بالاتر برسانم. از آدریان به خاطر زحمات بزرگش تشکر می‌کنم و برای او در فصل جدید زندگی آرزوی موفقیت دارم.»

source

توسط autokhabari.ir