به گزارش مجله ماشین، کانسپت جدید جی‌ای‌سی هایپتک اس‌اس‌آر باجااز برند هایپتک، یک ون شاسی‌بلند منحصربه‌فرد است که از فرهنگ مسابقات بیابانی الهام گرفته است. این خودرو که در واقع نسخه آفرود مدل اسپرت اس‌اس‌آر است، تمرکز خود را از پیست‌های مسابقه به مسیرهای ناهموار و بیابانی معطوف کرده و روح فرهنگ باجا در کالیفرنیا را به نمایش می‌گذارد.

اس‌اس‌آر باجا فراتر از یک خودروی معمولی است؛ این کانسپت ترکیبی از یک ماشین مسابقه‌ای و یک اثر هنری متحرک است. طراحی بیرونی آن مملو از برچسب‌هایی است که از فرهنگ خیابانی کالیفرنیا، اسکیت‌بوردینگ و حتی دیوار کافه‌ها الهام گرفته شده است.

جی‌ ای‌ سی هایپتک اس‌اس‌آر باجا
جی‌ ای‌ سی هایپتک اس‌اس‌آر باجا

طرح گرافیکی خودرو، که به نام “لیوری” شناخته می‌شود، یادآور طرح‌های نمادین مسابقه‌ای از دهه‌های ۷۰ میلادی مانند خودروهای مارتینی و پورشه ۹۱۷ است. این سبک طراحی، پیش‌نمایشی از آنچه می‌تواند به عنوان امضای تیم مسابقه‌ای آینده هایپتک شناخته شود، ارائه می‌دهد.

طراحان هایپتک با شوخ‌طبعی، المان‌های کلاسیک آمریکایی را در اس‌اس‌آر باجا بازآفرینی کرده‌اند. به عنوان مثال، لوگوی LUCKY SEVEN ادای احترامی به طرح‌های قدیمی روی پاکت سیگار است و عبارت EVNONOIL به شوخی، اشاره به برند معروف روغن موتور پنزوئیل (Pennzoil) دارد.

جی‌ ای‌ سی هایپتک اس‌اس‌آر باجا
جی‌ ای‌ سی هایپتک اس‌اس‌آر باجا

از دیگر جزئیات می‌توان به لوگوهای الهام‌گرفته از کازینو، برچسب‌های مسابقات دهه ۷۰ کالیفرنیا و نماد کاکتوس این خودرو به نام آقای پینچو اشاره کرد.

اس‌اس‌آر باجا با مهندسی سبک و کاربردی، برای عملکرد بی‌نقص در شرایط مسابقات بیابانی و شنی ساخته شده است. هر بخش از طراحی آن هدفمند بوده و برای مقاومت، چابکی و کنترل در مسیرهای سخت طراحی شده است.

طراحی ساده و خطوط تمیز، بر قدرت و استقامت آن تأکید دارد و جزئیات آیرودینامیکی دقیق، به ظاهر تهاجمی آن می‌افزاید.

رنگ‌بندی جذاب بیرونی شامل ترکیبی از نارنجی، صورتی و بنفش است که تا فضای داخلی ادامه می‌یابد. در داخل کابین، از قطعات فیبر کربن و آلکانتارا استفاده شده تا حس یک خودروی مسابقه‌ای واقعی را القا کند.

جی‌ ای‌ سی هایپتک اس‌اس‌آر باجا
جی‌ ای‌ سی هایپتک اس‌اس‌آر باجا

صندلی‌های مسابقه‌ای خودرو که از مدل‌های کلاسیک رکارو (Recaro) الهام گرفته‌اند، با طرح‌هایی شبیه به پتوهای سنتی مکزیکی سراپه (Serape) پوشیده شده‌اند. این جزئیات، اشاره‌ای به فرهنگ غنی مکزیک و پیوند آن با فرهنگ خودرویی کالیفرنیا است.

طراحی کابین به گونه‌ای است که همه چیز به ساده‌ترین شکل و برای کارایی حداکثری طراحی شده است. ساختار اسکلتی خودرو، که “قفس” (CAGE) نام دارد، علاوه بر تأمین ایمنی، به جذابیت بصری فضای داخلی می‌افزاید.

تمامی این ویژگی‌ها، اس‌اس‌آر باجا را به یک ون آفرود منحصربه‌فرد با ترکیبی از فرهنگ خیابانی، میراث مسابقه‌ای و هنر بومی تبدیل کرده است.

source

توسط autokhabari.ir