منتشر شده در 12 شهریور 1404 ساعت 10:00

تمرکز چری روی بازار انگلستان ؛ سودای رقابت با فولکس واگن با عرضه محصولات هیبریدی ارزان

گروه خودروسازی چری تمرکز ویژه‌ای روی بازار انگلستان دارد. این شرکت با معرفی رسمی برند اصلی خود در انگلستان، می‌خواهد به طور مستقیم با فولکس واگن رقابت کند. شاید بدانید پیشتر چری با برندهای اومودا (Omoda) و جیکو (Jaecoo) وارد این بازار بزرگ شده و توانسته نزدیک به ۲۰ هزار دستگاه از محصولات خود را به مشتریان تحویل دهد. حالا چری می‌خواهد با عرضه محصولات جدید با برند اصلی، سهم بیشتری از بازار اروپا و انگلستان را تصاحب کند.

آغاز فروش با تیگو ۷ و تیگو ۸

برند چری در رویدادی ویژه در سالن O2 لندن رونمایی شد. قرار است فروش رسمی این برند از طریق ۲۵ نمایندگی اولیه آغاز شود؛ نخستین سفارشات هم تا پایان سپتامبر ۲۰۲۵ به دست مشتریان خواهند رسید. اولین مدل‌هایی که با نشان چری عرضه خواهند شد، دو کراس اوور نام آشنای تیگو ۷ و تیگو ۸ هستند.

تیگو ۷ در بازار انگلستان باید به مصاف رقیب قدرتمندی مثل فولکس واگن تیگوان برود. این خودرو با قیمت پایه ۲۹,۹۹۵ پوند، به عنوان ارزان‌ترین مدل هیبریدی شارژی بازار انگلستان شناخته می‌شود. نسخه بنزینی نیز با قیمت ۲۴,۹۹۵ پوند به فروش می‌رسد.

تیگو ۸ هفت نفره هم لقب مقرون‌ به‌ صرفه‌ ترین شاسی بلند فول‌ سایز انگلستان را از آن خود می‌کند. نسخه بنزینی این خودرو با قیمت پایه ۲۸,۵۰۰ پوند فروخته می‌شود. نسخه هیبریدی شارژی این مدل ۵,۰۰۰ پوند گران‌تر است. ناگفته نماند تمامی کراس اوورها تحت نام تیگو به فروش خواهند رسید.

آغاز فروش با تیگو ۷ و تیگو ۸

برنامه‌ریزی برای خانواده کامل محصولات

طبق گفته فارل شو (Farrell Hsu) مدیر کشوری چری، این برند قصد دارد مجموعه‌ای کامل از مدل‌ها را در بازه قیمتی ۲۰ هزار تا کمتر از ۵۰ هزار پوند به بازار انگلستان عرضه کند. به گفته الیور لوو (Oliver Lowe) مدیر محصولات چری، مدل‌های این شرکت برای بازار انگلستان شامل رقیبی برای فولکس واگن گلف خواهد بود و خودرویی کوچک‌تر از آن عرضه نخواهد شد. وی درباره علت این امر گفته مشتریان انگلستانی علاقه چندانی به خودروهای کوچک‌تر از کلاس C نشان نمی‌دهند.

مدل‌های بعدی شامل تیگو ۴ با موتور ۱.۶ لیتری بنزینی و قیمت حدود ۲۰ هزار پوند و همچنین تیگو ۹ به‌عنوان پرچمدار لوکس با پیشرانه هیبریدی شارژی و قیمت بیش از ۴۰ هزار پوند خواهند بود. هر دو مدل در سالن O2 همراه با تیگو ۷ و ۸ به نمایش گذاشته شدند.

چری که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۷ به ‌عنوان سازنده موتور آغاز کرده، گفته طیف کاملی از مدل‌های بنزینی، هیبریدی و تمام ‌برقی را عرضه می‌کند.

تمرکز چری روی بازار انگلستان ؛ سودای رقابت با فولکس واگن با عرضه محصولات هیبریدی ارزان

نگاه بلندمدت به بازار انگلستان

گری لان (Gary Lan) مدیرعامل چری در انگلستان گفته بازار انگلستان به شدت به خودروهای زیر ۴۰ هزار پوند نیاز دارد، در حالی که عرضه این مدل‌ها طی سال‌های اخیر کاهش چشمگیری یافته است. وی افزوده ورود رسمی برند چری نتیجه ۲۰ سال برنامه‌ریزی برای رسیدن به استانداردهای بالای کیفیت، دوام و حفظ ارزش بوده است.

لان همچنین تأکید کرده چری تولید محصولات خود در داخل مرزهای انگلستان را بررسی می‌کند، اما این موضوع نیازمند ایجاد پایگاه تحقیق و توسعه (R&D) و تطبیق کامل مدل‌ها با مقررات انگلستان است. هرچند زمان دقیقی برای این موضوع اعلام نشده، اما برنامه‌ریزی برای تأسیس این مرکز آغاز شده است.

source

توسط autokhabari.ir