به گزارش مجله ماشین، در میان هزاران خودروی آفرود و اُوِرلندینگ در نمایشگاه، لانگ کروزر (Long Cruiser) چیزی فراتر از یک خودرو بود. این لیموزین عجیب و غریب که زمانی یک لکسوس LX450 سری J80 بوده، حالا به یک هیولای تمامعیار برای آفرود تبدیل شده است.

لیموزین لکسوس LX450 لیموزین منحصربهفرد، زندگی خود را در دهه ۹۰ میلادی به عنوان یک لیموزین تشریفاتی در نیویورک آغاز کرده بود. اما حالا، با حفظ ویژگیهای داخلی یک لیموزین مثل مبلهای بزرگ، کفسازی گرانیتی، یخچال نوشیدنی و یک تلویزیون عظیم، هویت جدیدی پیدا کرده است. ظاهر خودرو، با بخش میانی که به شکل دستی به آن اضافه شده، کمی کهنه و فرسوده به نظر میرسد، اما هر دو بخش اصلی که توسط تویوتا ساخته شدهاند، همچنان کیفیت خود را حفظ کردهاند.

تغییرات فنی
موتور اصلی ۴.۵ لیتری ۶ سیلندر خطی این خودرو، چندی پیش در یک سفر خراب شد. اما مالک خلاق آن، به جای تعمیر، تصمیم به یک تغییر رادیکال گرفت. او یک موتور V8 ۵.۳ لیتری LS جنرال موتورز به همراه گیربکس اتوماتیک 4L65E را از یک شورلت سابربن روی آن نصب کرد. این موتور جدید با گشتاور بالا، نیروی کافی را برای چرخاندن میلگاردان ۲۹ فوتی و سه پلوس انتقال میدهد.

لوازم جانبی لکسوس LX450 لیموزین
لیموزین لکسوس LX450 لیموزین با انبوهی از تجهیزات مخصوص آفرود، آماده ماجراجویی است. باربندهای متعدد برای نگهداری چادر سقفی و تختههای بازیابی، به همراه تعداد زیادی چراغ LED مخصوص آفرود، روی سقف خودرو نصب شدهاند. به گفته سازنده، ارزش چراغهای این خودرو از کل قیمت آن بیشتر است!
این خودرو به دیفرانسیلهای قفلشونده (Lockers)، دندههای ۴.۸۸، کیت ارتفاع و لاستیکهای مخصوص آفرود Kenda Klevers مجهز شده است. با وجود ابعاد بزرگ که مانع عبور از مسیرهای بسیار شیبدار میشود، وینچ قوی روی سپر به این خودرو کمک میکند تا از موانع عبور کند.
برچسب ها: لکسسلیموزین
لینک کوتاه نوشته
معرفی لکسوس LX450 لیموزین: ملاقات با لانگ کروزر
کپی لینک
source