در جدیدترین ردهبندی جهانی، تویوتا بار دیگر تاج ارزشمندترین برند خودرویی جهان در سال ۲۰۲۵ را بر سر گذاشت و جایگاه خود را بهعنوان ششمین برند قدرتمند جهان حفظ کرد. این غول ژاپنی با رشدی ۲ درصدی، ارزش برند خود را به ۷۴.۲ میلیارد دلار رساند و ثبات خود را در بازاری پرنوسان به رخ کشید؛ اما خبر تکاندهندهٔ امسال، سقوط ۳۵ درصدی ارزش برند تسلا بود که این شرکت را از قله به ردهٔ چهارم در میان خودروسازان و جایگاه بیستوپنجم در رتبهبندی کلی پرتاب کرد. این ارزیابی بر اساس گزارش سالانهٔ بهترین برندهای جهانی شرکت مشاورهٔ اینتربرند صورت گرفته که طی ۲۶ سال گذشته، معیاری معتبر برای سنجش قدرت برندها در صنایع مختلف بوده است. در رتبهبندی کلی امسال، اپل، مایکروسافت و آمازون به ترتیب سه جایگاه نخست را از آن خود کردهاند.
ارزشمندترین برندهای جهان در سال ۲۰۲۵
source