قلب تپنده این هیولا، موتور L72 V8 به حجم ۷ لیتر (427 اینچ مکعب) است که در ترکیب با گیربکس چهار سرعته دستی M21، قدرتی معادل ۴۵۰ اسب بخار را به چرخهای عقب منتقل میکند. سیستم تعلیق سنگین F41 نیز وظیفه مهار این قدرت عظیم را بر عهده دارد. داستان خودروهای ینکو به خلاقیت مردی به نام دان ینکو بازمیگردد. در دورانی که جنرال موتورز نصب موتورهای بزرگتر از ۶.۶ لیتر (۴۰۰ اینچ مکعب) را روی خودروهای کوچک و متوسط خود ممنوع کرده بود، دان ینکو این قانون را دور زد. او با استفاده از سیستم سفارش ویژه شورلت (COPO)، موتور قدرتمند L72 را که برای خودروهای بزرگتر طراحی شده بود، در بدنهٔ مدلهای کوچکتری مانند کامارو، شول و البته نوا قرار داد.
source