منتشر شده در 29 مهر 1404 ساعت 16:00

پورشه در کنار تولید خودروهای لوکس و اسپرت، حضور پررنگی در بازار لوازم جانبی دارد. جدیدترین محصول غیر خودرویی این شرکت یک یخچال منحصر بفرد است که با همکاری برند اسمگ (SMEG) طراحی و تولید شده؛ این یخچال فریج ۹۱۷ سالزبورگ (Fridge 917 Salzburg) نام دارد و با الهام از مدلهای مسابقهای خلق شده است.
همکاری غیرمنتظره پورشه و اسمگ
به گزارش آخرین خودرو، شاید کمتر کسی پیشبینی میکرد پورشه با برند ایتالیایی اسمگ که در زمینه لوازم خانگی فعالیت دارد، همکاری کند. اما این نخستین بار نیست که خودروساز آلمانی به دنیای لوازم خانگی پا میگذارد. پیشتر این کمپانی با برند های غیر خودرویی معتبری مانند La Marzocco (سازنده دستگاههای اسپر سوساز)، Norrøna (تولیدکننده پوشاک مقاوم مخصوص ماجراجویان) و ST. ALi (ارائهکننده تخصصی قهوه) همکاری داشته است. از طرف دیگر، شاخه پورشه دیزاین نیز لوازم آشپزخانه و ظروفی مانند چاقو و فنجان اسپرسو عرضه میکند.

محصولات مجموعه جدید پورشه و اسمگ
یخچال فریج ۹۱۷ سالزبورگ پورشه و اسمگ تنها یکی از محصولاتی است که این دو شرکت با همکاری هم طراحی و تولید کردهاند. این مجموعه شامل چند لوازم خانگی دیگر نیز میشود که عبارتند از: یخچال مدل FAB28 با طراحی رترو، دستگاه قهوه ساز، کتری برقی، توستر نان و مخلوطکن. تمام این لوازم با رنگها و جزئیات منحصر بفرد پورشه طراحی شدهاند و حس خاص خودروهای برخاسته از اشتوتگارت را به فضای آشپزخانه منتقل میکنند.
یخچال پورشه اسمگ فریج ۹۱۷ سالزبورگ و الهام از افسانه لمان ۱۹۷۰
پرچمدار این مجموعه یعنی یخچال فریج ۹۱۷ سالزبورگ است که با رنگ قرمز و سفید نمادین مدل پورشه ۹۱۷ KH تزئین شده؛ خودرویی که در سال ۱۹۷۰ نخستین پیروزی پورشه را در مسابقات لمانز رقم زد. به مناسبت سالی که این اتفاق در آن رخ داده، ۱۹۷۰ دستگاه از یخچال مذکور تولید میشود.
هر یخچال دارای پلاک مخصوصی است که نشان میدهد از ۱۹۷۰ دستگاه موجود در سراسر جهان در چه ردیفی قرار دارد. روی بدنه تمامی دستگاهها، شماره مسابقهای ۲۳ نقش بسته و دستگیرههای مشکی مات یادآور طراحی ساده و کاربردی پورشه هستند. خریداران میتوانند این یخچال را در رنگهای سفید و سبز متالیک نیز سفارش دهند. تمامی مدلها با تزئینات مشکی و نوارهای اختصاصی پورشه تزئین شدهاند.

استفان بوشِر مدیرعامل شاخه سبک زندگی پورشه، درباره این همکاری گفته:
«این پروژه جشن مشترک دقت و اشتیاق است؛ برای ساخت محصولاتی که نه تنها کاربردیاند، بلکه از نظر احساسی نیز الهامبخش هستند.»
ویتوریو برتاتزونی، مدیرعامل اسمگ هم در این باره اظهار کرده:
«این همکاری مرزهای طراحی لوازم خانگی را جابجا میکند و نشان میدهد که حتی وسایل آشپزخانه میتوانند نماد احساس و اصالت باشند.»
با این محصول متفاوت، پورشه بار دیگر ثابت کرده که میراث مسابقهای و طراحی منحصربفردش محدود به جاده و پیست نیست، بلکه میتواند حتی در آشپزخانهها هم بدرخشد.


source