در طراحی ظاهری KLE500، نشانههای رالی و آفرود بهروشنی دیده میشوند: رینگ ۲۱ اینچی مخصوص در جلو و ۱۷ اینچی عقب، فورک وارونه KYB، تعلیق عقب «Uni-Trak» و ارتفاع زیاد از سطح زمین، آن را به یک محصول کاملا مناسب برای مسیرهای سخت تبدیل کرده است. بدنه و باک ۱۶ لیتری نیز با توجه به فاصله از زمین طراحی شدهاند، باعث ایجاد حس آزادی و کنترل بهتر در هر موقعیت رانندگی شدهاند.
موتور ۴۵۱ سیسی دوسیلندر مایعخنک موازی KLE500، همان واحدی است که در کاوازاکی نینجا 500 بهکار رفته. سازنده این موتورسیکلت میگوید که این موتور با تنظیمات ویژهای که در اختیار راننده KLE500 قرار میدهد، توانایی ارائه قدرت خطی و البته گشتاور مناسب برای جاده و مسیرهای خاکی، یک محصول همهفنحریف به شمار میرود. جعبهدنده شش سرعته همراه با کلاچ مجهز به Assist & Slipper به کاربر کمک میکند تا در شرایط سخت نیز قابلیت مانورهای مختلف را داشته باشد.
source