شاید عجیب به نظر برسد که یک راننده رالی که به سرعت و شتاب شهره است، چنین رکوردی در رانندگی اقتصادی ثبت کند؛ اما مارچیک ثابت کرد که مهارت‌های رانندگی وجوه مختلفی دارد. او در ابتدا قصد داشت این سفر را با مدل اکتاویا انجام دهد اما درنهایت به سراغ نسل جدید سوپرب رفت. او می‌گوید:

اکتاویا باک سوخت نسبتاً کوچکی دارد، به همین دلیل من منتظر نسل جدید سوپرب ماندم.

برای آماده‌سازی، مارچیک بیش از چهار ماه با خودرو رانندگی کرد و مسافتی بیش از ۲۰ هزار کیلومتر را پیمود تا با تمام زوایای آن آشنا شود. او با تحلیل فشار تایرها و عملکرد پیشرانه دریافت که حفظ سرعت در محدودهٔ ۸۰ کیلومتر بر ساعت، خودرو را در بهینه‌ترین حالت عملکردی خود قرار می‌دهد. مارچیک برای رسیدن به این رکورد، علاوه بر حفظ سرعت ثابت و تنظیم فشار تایرها، از تکنیک‌های دیگری نیز بهره برد. پیش‌بینی ترافیک برای به حداقل رساندن ترمزگیری، استفاده از حالت رانندگی اکو برای تعویض دنده‌های نرم‌تر و پاسخ ملایم‌تر پدال گاز و همچنین بهره‌گیری از شرایط باد موافق، ازجمله ترفندهای او بود.

 او اذعان داشت که حرکت پشت یک کامیون می‌تواند به کاهش مقاومت در برابر باد مخالف کمک کند اما تأکید کرد که در تمام طول مسیر فاصلهٔ ایمن را با وسایل نقلیه جلویی حفظ کرده است. باوجوداینکه مارچیک توانست رکورد مصرف سوخت رسمی خودرو را تقریباً دو برابر بهبود بخشد، معتقد است هنوز جای پیشرفت وجود دارد. او می‌گوید:

بخش‌هایی از مسیر در آلمان چالش‌برانگیز بود. دمای هوا در شب به حدود یک درجه سانتی‌گراد می‌رسید که برای مصرف سوخت ایده‌آل نیست. همچنین، سربالایی‌های طولانی بیش از پنج کیلومتر، مصرف را افزایش می‌داد.

جالب اینجاست که این رکورد با گازوئیل معمولی ثبت شده و مارچیک معتقد است با استفاده از سوخت سوپر، می‌تواند از مرز ۳ هزار کیلومتر نیز عبور کند.

source

توسط autokhabari.ir