واشر درپوش سوپاپ (Valve Cover Gasket)
فرسودگی لاستیک، فشار بیش از حد یا نصب نادرست
چکه روغن روی منیفولد، بوی سوختگی، کاهش سطح روغن
تعویض واشر، تمیز کردن محل نشتی، استفاده از واشر سیلیکونی مناسب
واشر کارتل (Oil Pan Gasket)
ضربه از زیر خودرو، خشک شدن یا ترک خوردن واشر
نشت گسترده زیر موتور، کاهش سریع سطح روغن
تعویض کامل واشر، بازبینی پیچهای کارتل و سفتکردن با گشتاور استاندارد
کاسهنمد میللنگ جلو و عقب (Crankshaft Seals)
سایش در اثر حرارت، نصب نادرست یا فشار کار بالا
نشت از قسمت جلو یا انتهای موتور، روغنی شدن تسمهها و کلاچ
تعویض کاسهنمد با نمونه اصلی، بررسی تهویه کارتل
فیلتر روغن (Oil Filter)
سفت شدن بیش از حد، خرابی اورینگ یا نصب نادرست
چکه روغن هنگام روشن بودن موتور، افت فشار روغن
تعویض فیلتر، اطمینان از چرب بودن اورینگ در نصب
درب فیلتر روغن یا هوزینگ فیلتر (Oil Filter Housing)
ترک خوردگی بدنه، واشر آسیبدیده
نشت در محل اتصال به بلوک موتور
تعویض واشر یا خود هوزینگ، بررسی ترکها با فشار هوا
درپوش پرکن روغن (Oil Filler Cap)
خرابی واشر درپوش یا بسته نشدن کامل
روغنی شدن اطراف درپوش، بخار روغن در موتور
تعویض واشر یا درپوش، تمیز کردن محل نشتی
لوله تنفس کارتل (PCV Valve / Breather Hose)
گرفتگی سوپاپ تهویه، فشار بیش از حد در کارتل
افزایش فشار داخلی و بیرون زدن روغن از درزها
تعویض یا تمیز کردن سوپاپ PCV و لولهها
واشر قالپاق سوپاپ دوم یا سیستم VTEC / DOHC
فشار زیاد روغن یا فرسودگی لاستیک
چکه در بخش بالایی موتور
تعویض واشر، بررسی تهویه مناسب موتور
واشر درپوش دلکو یا محل نصب سنسورها
فرسودگی یا نصب نادرست سنسور دور موتور / میلسوپاپ
نشتی جزئی در نواحی خاص موتور
تعویض واشر یا درزگیر مخصوص
اویل پمپ (Oil Pump Seal / Gasket)
خرابی واشر پمپ یا شل شدن پیچها
افت فشار روغن، روشن شدن چراغ اخطار روغن
بازبینی پمپ، تعویض واشر یا درزگیر، بررسی فشار سیستم
درب گیج روغن (Dipstick Tube / Cap)
عدم چفت شدن کامل یا خرابی واشر
پاشش روغن در اطراف لوله
تعویض درپوش یا لوله، بررسی تهویه کارتل
آسیب کارتل روغن (Oil Pan Crack or Damage)
ضربه مکانیکی از زیر خودرو یا خوردگی فلز
نشت شدید و سریع روغن، خطر خشک شدن موتور
جوشکاری آلومینیوم یا تعویض کامل کارتل
واشر سرسیلندر (Head Gasket)
حرارت زیاد، پیچیدگی سرسیلندر یا فشار بالا در مدار
نشت روغن و آب به یکدیگر، دود سفید، افت فشار روغن
تراش سرسیلندر، تعویض واشر با نمونه اصلی
محل اتصال توربوشارژر (Turbo Oil Line)
ترک خوردگی، شل شدن بستها
چکه روغن هنگام کارکرد موتور
تعویض شیلنگ یا بست فلزی
نشتی از سنسور فشار روغن (Oil Pressure Sensor)
شکستگی بدنه یا اورینگ سنسور
نشت از بدنه سنسور، افت فشار لحظهای
تعویض سنسور، استفاده از اورینگ نو
درپوش تخلیه کارتل (Drain Plug)
رزوه معیوب، واشر مسی کهنه
چکه از زیر موتور پس از سرویس
تعویض واشر، استفاده از گشتاور دقیق در بستن پیچ
بدنه آلومینیومی موتور (Porosity / Microcrack)
ترکهای ریز در اثر ضربه یا حرارت زیاد
نشت آرام اما مداوم روغن
ترمیم با اپوکسی صنعتی یا تعویض پوسته موتور
واشر خنک کن روغن (Oil Cooler Gasket / Line)
خرابی واشر بین خنک کن روغن و فیلتر یا ترک در لولهها
نشت در اطراف فیلتر روغن، آلودگی روغن با آب
تعویض واشر و شلنگ، شستوشوی مسیر روغن
درپوش تهویه میلسوپاپ (Camshaft Plug)
خشک شدن پلاگ لاستیکی پشت سرسیلندر
نشت از پشت موتور روی گیربکس
تعویض پلاگ با نمونه سیلیکونی مقاوم به حرارت
source
