به گزارش پرشین خودرو، عضو هیئتمدیره پرشیاخودرو در مراسم تحویل ۵۰ دستگاه بامو به جانبازان، از ثبت سفارش ۱۳ هزار و ۱۳۰ خودرو در سامانه واردات و ورود ۲۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو به گمرکات کشور خبر داد. بر اساس آخرین اخبار ماشینهای داخلی، تحویل تمامی تعهدات جانبازی پرشیا خودرو، شامل بیش از ۸۰۰ دستگاه خودرو، تا دو ماه آینده انجام خواهد شد.

پرهام عظیمی، در این مراسم با مژدهای برای جانبازان گفت: در ابتدا مقرر بود برای تعویض خودرو، مبالغی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان از جانبازان دریافت شود، اما اکنون این مبالغ حذف شده و هیچ هزینهای از جانبازان اخذ نخواهد شد.
وی افزود: در طرح واردات خودروهای جانبازان، ۲۳ شرکت فعال حضور دارند و تاکنون ۱۳ هزار و ۱۳۰ نفر از جانبازان در سامانه ثبتنام کردهاند. در حال حاضر نیز ۲۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو در گمرکات کشور آماده ترخیص است که از این میان، ۸۳۱ دستگاه به شرکت پرشیا خودرو تعلق دارد.
اولویت پرشیا خودرو؛ تحویل خودروها تا پایان آذرماه
عظیمی با اشاره به برنامهریزی دقیق شرکت، اولویت پرشیاخودرو را تحویل تمامی خودروها تا پایان آذرماه اعلام کرد و گفت: تاکنون ۹ تا ۱۰ مدل خودرو وارد کشور شده و جانبازان میتوانند بر اساس وضعیت پرونده خود، از میان این مدلها اقدام به انتخاب و واردات کنند.
وی واردات خودروهای جانبازی را نتیجه ماهها تلاش و همکاری با نهادهای مختلف دانست و افزود: تحویل ۵۰ دستگاه خودرو به جانبازان، سرآغاز فصلی تازه در فعالیتهای پرشیا خودرو است.

رفع موانع با همکاری نهادهای نظارتی
عضو هیئتمدیره پرشیاخودرو با اشاره به چالشهای موجود در مسیر واردات گفت: یکی از مدلهای بامو به مدت ۴۰ روز در کارتابل یکی از مدیران محیطزیست منتظر تأیید نهایی بود. با همکاری دادستان هرمزگان، این مشکل رفع شد.
وی ادامه داد: حجم بالای خودروهای جانبازی در گمرک و برخی مشکلات موجب شد حدود ۳۰۰ دستگاه خودرو جانبازی به اشتباه وارد فرآیند اموال تملیکی شوند، اما با دستور مستقیم رئیس بنیاد شهید، این خودروها از سازمان اموال تملیکی خارج شدند.
عظیمی هزینه ۱۲۰ میلیارد تومانی نگهداری کانتینرها بهدلیل معطلی در فرآیندهای اداری را یکی دیگر از چالشهای اصلی دانست و تأکید کرد که شرکت با پیگیری مستمر در حال کاهش این هزینههاست.

چالش تخصیص ارز و بازگرداندن متقاضیان
وی در ادامه به موضوع تخصیص ارز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۶ مرحله تخصیص ارز انجام شده که در پی تغییرات سامانهها، ۲۵۰ نفر از متقاضیان موقتاً از سامانه حذف شدند، اما با تلاش تیم فنی، این افراد مجدداً به سیستم بازگردانده شدند.
مقابله با دلالی در فرآیند واردات خودرو جانبازی
عظیمی با تأکید بر لزوم شفافیت در روند واردات، افزود: از آغاز همکاری با کمیته قیمتگذاری بنیاد شهید و دستگاههای نظارتی، پرشیا خودرو تمام فرآیندها را بهصورت شفاف و کارشناسیشده انجام داده تا از فعالیت دلالان جلوگیری شود و جانبازان متضرر نگردند.
پوشش کامل خدمات پس از فروش
در پایان، عضو هیئتمدیره پرشیاخودرو اعلام کرد: تمامی خودروهای وارداتی جانبازان تحت پوشش خدمات پس از فروش شرکت پرشیا خودرو قرار دارند و ۷۰ نمایندگی مجاز این شرکت در سراسر کشور وظیفه ارائه خدمات و سرویسهای فنی را بر عهده خواهند داشت.
