تصویر پاک و دوستدار محیط‌زیستی که از خودروهای پلاگین‌هیبریدی در ذهن داریم، با یک واقعیت تلخ روبرو شده است. بر اساس یک پژوهش گسترده و جدید که توسط گروه «حمل‌ونقل و محیط‌زیست» انجام شده، این خودروها در شرایط رانندگی روزمره، تقریباً پنج برابر بیشتر از آمار رسمی اعلام‌شده دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند. این تحقیق که با بررسی داده‌های بیش از ۸۰۰ هزار خودرو صورت گرفته، نشان می‌دهد که میزان آلایندگی واقعی بسیاری از این خودروها تفاوت چندانی با خودروهای هیبرید خفیف یا حتی خودروهای کاملاً بنزینی ندارد؛ اما چرا خودروهایی که با هدف کاهش آلایندگی و با تکیه بر باتری‌های بزرگ طراحی شده‌اند، در عمل چنین عملکرد ناامیدکننده‌ای دارند؟

source

توسط autokhabari.ir