همانطور که اشاره کردیم، زامیاد EX برای مطابقت با استانداردهای ایمنی جدید کشور، به سیستمهای ایمنی جدیدی شامل کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری مجهز شده است تا شاید خطرات تردد این دایناسور قدیمی در جادهها کمتر شود. غیرازاین موارد اما تغییر دیگری در امکانات زامیاد EX دیده نمیشود و بهجز سیستم تهویه و فرمان هیدرولیک که قبلاً هم ارائه میشد، مورد قابلذکر دیگری ندارد. کاپرا B اما هرچند وانتی اقتصادی محسوب میشود اما امکانات نسبتاً مناسبی مثل دو ایربگ، نمایشگر ۷ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین دید عقب، دو ایربگ و چراغهای خودکار را ارائه میکند و از تمام سیستمهای ایمنی موجود در نیسان EX هم برخوردار است تا در این قسمت هم نسبت به رقیب فرتوت خود برتری داشته باشد.
زامیاد EX با نسخه ارتقاءیافته همان موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر Z۲۴ قدیمی تولید میشود که M۲۴ پلاس نام دارد و از سال گذشته برای برخی تیپهای نسخههای معمولی وانت نیسان ارائه شد. این موتور با هدف مدیریت بهتر مصرف سوخت و کنترل آلایندههای خروجی از اگزوز، بهسازیهایی را تجربه کرده و به ECU جدید ساخت داخل و دریچه گاز برقی مجهز شده است. این تغییرات باعث ارتقاء استاندارد آلایندگی از یورو ۴ به یورو ۵ شده ولی در خروجی این پیشرانه تغییری صورت نگرفته و مثل قبل همچنان ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
source