در دوران پس از همهگیری کرونا، تقاضا برای خودروهای لوکس از عرضه پیشی گرفت و پورشه با بهرهگیری از این فرصت، تلاش کرد تا کنترل بیشتری بر شبکه فروش خود در آمریکا داشته باشد و قیمتها را بهشدت بالا ببرد. اسکات شروود، تحلیلگر مستقل بازار خودروهای لوکس، دراینباره میگوید:
پورشه پس از کووید، قیمتها را بیرحمانه بالا برد. اگر به دنبال ایجاد وفاداری و مشتریان ثابت هستید، این روش درستی نیست.
نمایندگی The Collection که خودروهای برندهایی نظیر فراری و آستونمارتین را نیز عرضه میکند، مدعی است پورشه از آنها خواسته بود دهها میلیون دلار برای ساخت یک مرکز فروش انحصاری در مناطقی سرمایهگذاری کنند که به گفتهٔ آنها مناطقی دورافتاده و حومهای با بازار تقریباً صفر برای پورشه بودند. پس از امتناع این نمایندگی، پورشه تخصیص خودروهای شناور (خودروهایی که با اهداف خاص مثل نمایش، تست درایو یا خودروی جایگزین برای کسانی که خودروی خود را بهمنظور تعمیرات به نمایندگی میآورند در اختیار نمایندگیها قرار داده میشود) را که میتوانست تا ۲۰ درصد از کل موجودی یک نمایندگی را تشکیل دهد، متوقف کرد.
source