باتری‌های تمام حالت جامد (All-Solid-State) نسل بعدی منابع انرژی در دنیای خودرو محسوب می‌شوند. برخلاف باتری‌های لیتیوم-یون رایج که از الکترولیت مایع استفاده می‌کنند، در این فناوری جدید از الکترولیت جامد بهره گرفته می‌شود. این تغییر بنیادین نه‌تنها ایمنی را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد، بلکه پایداری حرارتی باتری را نیز متحول می‌کند. طبق گزارش‌ها، باتری‌های جدید GAC می‌توانند دمای ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند، در حالی که این آستانه برای باتری‌های معمولی حدود ۲۰۰ درجه است.

چی هونگ‌ژونگ، مدیر تحقیقات GAC، تایید کرد که چگالی انرژی این سلول‌های جدید تقریباً دو برابر باتری‌های متعارف است. این یعنی ذخیره‌سازی انرژی بیشتر در فضایی مشابه که مستقیماً به افزایش برد حرکتی منجر می‌شود. هر سلول باتری تولیدی در این خط، ظرفیتی معادل ۶۰ آمپر ساعت (+۶۰Ah) دارد که به زبان ساده، توانایی بالاتری برای تأمین انرژی در طول زمان دارد. GAC همچنین موفق شده ظرفیت سطحی این باتری‌ها را به ۷.۷ میلی‌آمپر ساعت بر سانتی‌متر مربع برساند که نسبت به رقم کمتر از ۵ در باتری‌های سنتی، یک پیشرفت قابل‌توجه است.

یکی از نوآوری‌های کلیدی GAC، استفاده از فرآیند تولید «خشک» برای آند باتری است. در این روش، مراحل ترکیب خمیر، پوشش‌دهی و رول کردن در یک مرحله ادغام می‌شوند که این امر باعث افزایش بهره‌وری تولید و کاهش مصرف انرژی کارخانه می‌شود.

source

توسط autokhabari.ir