منتشر شده در 04 آذر 1404 ساعت 18:00

جتور زونگ هنگ G700 تاکلیماکان رالی ادیشن در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۲۵ رونمایی شد. این نسخه مخصوص رالی بوده و در مقایسه با مدل استاندارد از تجهیزات مقاومتر، تکنولوژیهای پیشرفته و پیشرانه قویتر سود میبرد.
با تصمیم چری این نسخه در دو تیپ عرضه شده و به مدت محدودی با پرداخت ۳۳۴ هزار و ۹۰۰ تا ۳۵۴هزار و ۹۰۰ یوان (معادل ۴۷ هزار و ۳۰ تا ۴۹ هزار و ۷۰۰ دلار) قابل خرید خواهد بود. پس از این مدت قیمت به ۳۵۹ هزار و ۹۰۰ و ۳۷۹ هزار و ۹۰۰ یوان افزایش خواهد یافت. جتور میگوید این مدل، ترکیبی از قطعات آفرودی به کار رفته در رالی و فناوریهای پیشرفته کابین بوده و بر پایه تجربه این برند در رقابتهای سخت طراحی شده است.

یک شاسیبلند فول سایز واقعی
جتور زونگ هنگ G700 تاکلیماکان رالی ادیشن طولی برابر با ۵۱۹۸ میلیمتر، عرضی برابر با ۲۰۵۰ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۹۵۶ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۸۷۰ میلیمتر میرسد. این ابعاد آورده جدید گروه چری را در رده شاسی بلندهای فولسایز آفرودی قرار میدهد؛ حوزهای که جتور تلاش دارد در آن با رقبای مطرح جهانی رقابت کند.

طراحی برگرفته از خودروهای رالی
نسخه رالی تاکلیماکان G700 با رنگ قرمز خاص و اشباع بالا عرضه میشود که به گفته جتور ۱۰ درصد روشنتر از رنگهای استاندارد است. زیر خودرو، یک محافظ یکپارچه آلومینیوم-منیزیم ۵ میلیمتری وجود دارد که با فناوری پرس یکپارچه و تقویتشده ساخته شده است. جتور ادعا میکند این صفحه محافظ ۱۵ درصد سبکتر از نمونه فولادی بوده و تا ۳۰ درصد مقاومت بیشتری دارد؛ همچنین این صفحه تا ۲۱۰ مگاپاسکال فشار را تحمل میکند و در برابر خوردگی از ۵۰۰ درصد مقاومت بیشتر برخوردار است.
سیستم تعلیق جتور زونگ هنگ G700 تاکلیماکان رالی ادیشن از کمک فنرهای نیتروژنی ۶۴ مرحلهای بهره میبرد و تایرهای آفرودی Black Bear با سایز ۲۶۵/۷۰ رینگهای ۱۸ اینچی را احاطه کردهاند.

مشخصات فنی جتور زونگ هنگ G700 تاکلیماکان رالی ادیشن
جتور تأیید کرده که این نسخه از پیشرانه هیبریدی با موتور ۲ لیتری توربو استفاده میکند. موتور بنزینی به تنهایی ۱۵۵ کیلووات یا ۲۰۸ اسب بخار قدرت دارد؛ خروجی کل پیشرانه هم به ۵۶۰ کیلووات (۷۵۰ اسب بخار) و ۷۹۵ نیوتن متر گشتاور میرسد. به گفته زیرمجموعه چری، این پیشرانه برای کارایی در مسیرهای شهری و سختترین شرایط آفرودی تنظیم شده است.
کابین هوشمند با نمایشگر ۳۵.۴ اینچی
در داخل کابین جتور زونگ هنگ G700 تاکلیماکان رالی ادیشن شاهد فضایی بسیار مدرن هستیم. بالای داشبورد یک نمایشگر عریض ۳۵.۴ اینچی قرار دارد که تمام اطلاعات مرتبط با وضعیت خودرو و سیستم سرگرمی را ارائه میکند. یک نمایشگر بزرگ دیگر در قسمت میانی داشبورد نصب شده که برای انجام تنظیمات پرتعداد خودرو کاربرد دارد.

جتور اعلام کرده که این خودرو از سیستم کمک رانندگی هواوی QianKun ADS 4 با ۲۷ سنسور ادراکی سود میبرد. این سیستم پوشش کامل محیط را برای رانندگی هوشمند فراهم میکند. صندلیهای این نسخه از شاسی بلند چینی از چرم چندلایه ساخته شدهاند و دارای تهویه، گرمکن، ماساژ هشت نقطهای و تکیهگاه پا هستند. سیستم صوتی از هم برند Lescon و با پیکربندی ۷.۱.۴ کاناله انتخاب شده است.
آمار فروش چشمگیر از زمان معرفی جهانی
به گفته جتور از زمان معرفی جهانی G700 در ۱۹ اکتبر، تاکنون ۲۲ هزار و ۳۷۲ سفارش برای آن ثبت شده است. جالب اینکه از این تعداد ۱۰هزار و ۵۲۹ سفارش به بازارهای خارج از چین مربوط میشود. این آمار نشان میدهد G700 در حال تبدیل شدن به یکی از موفقترین محصولات آفرودی بازار چین است.
source