فولکسواگن در یک تغییر استراتژیک بزرگ، اعلام کرده است که میتواند خودروهای برقی جدید را در چین با نصف هزینه تولید در اروپا بسازد. این غول خودروسازی آلمانی حالا قصد دارد با تکیه بر این مزیت بزرگ، صادرات خودروهای ساخت چین خود را به بازارهای جهانی گسترش دهد، هرچند اروپا فعلاً مقصد این خودروها نخواهد بود. این کاهش چشمگیر هزینه مدیون عواملی چون نیروی کار ارزانتر، زنجیره تأمین کارآمدتر، قراردادهای بهتر برای تأمین باتری و فرآیندهای تحقیق و توسعه سریعتر در چین است. این استراتژی در زمانی اتخاذ میشود که خودروسازان سنتی اروپایی با فشار روزافزون برندهای جدید چینی روبرو هستند و به شبکه تولید خود در چین بهعنوان یک راه نجات نگاه میکنند.
source