نشانه‌های این بحران از هم‌اکنون نمایان شده است. فورد که یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ در این حوزه بود، اعلام کرده که ظرفیت تولید باتری برنامه‌ریزی‌شده خود را ۳۵ درصد کاهش می‌دهد. این شرکت همچنین به دلیل کاهش تقاضا، تولید پیکاپ F150 لایتنینگ را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است. شرایط برای جنرال موتورز نیز چندان متفاوت نیست. این شرکت تأیید کرده که به دلیل کاهش سرعت پذیرش خودروهای برقی در کوتاه‌مدت، مجبور به اخراج ۱,۵۵۰ کارگر در کارخانه‌های باتری مشترک خود با شرکت ال‌جی در اوهایو و تنسی شده است. پاناسونیک، یکی از تأمین‌کنندگان اصلی باتری برای تسلا نیز با چالش‌های مشابهی دست‌وپنجه نرم می‌کند. این شرکت کارخانه جدیدی در کانزاس افتتاح کرده اما به دلیل افت تقاضا برای محصولات تسلا، هنوز تاریخ دقیقی برای رسیدن به تولید در ظرفیت کامل اعلام نکرده است. در مواردی حتی شاهد لغو کامل پروژه‌ها بوده‌ایم مانند شرکت T1 Energy که برنامه ساخت کارخانه باتری در جورجیا را به‌کلی کنار گذاشت.

source

توسط autokhabari.ir