به گزارش مجله ماشین، گروه خودروسازی جیلی اعلام کرد که برند لینک‌اند‌کو تصاویر رسمی مدل جدید ۰۳+ TCR را پیش از رونمایی رسمی فردا منتشر کرده است. این خودرو نخستین مدل مسابقه‌ای استاندارد TCR به‌شمار می‌رود که به‌طور کامل در چین طراحی، مهندسی و توسعه یافته است؛ از طراحی و تنظیمات فنی تا آزمون‌های میدانی، همه مراحل توسط تیم چینی انجام شده است.

خودروهای لینک‌اند‌کو طی ۹ سال حضور در مسابقات تورینگ کار ریسینگ (TCR)، موفق به کسب ۱۳۲ سکو و ۷ عنوان قهرمانی شده‌اند؛ موضوعی که نشان‌دهنده تجربه بالای این برند در رقابت‌های جهانی است.

 لینک‌اند‌کو 03+ TCR
لینک‌اند‌کو ۰۳+ TCR

طراحی 

نسخه تولیدی ۰۳+ TCR با رنگ قرمز شعله‌ای معرفی شده و مجموعه‌ای از ویژگی‌های کلاسیک خودروهای مسابقه‌ای را به همراه دارد:

  • لبۀ سپر جلو با طراحی آیرودینامیک

  • ورودی‌های هوای کاربردی روی کاپوت

  • گلگیرهای پهن‌شده

  • رکاب‌های جانبی کشیده

  • باله بزرگ عقب از جنس فیبرکربن

کابین 

جزئیات کامل فضای داخلی هنوز اعلام نشده، اما انتظار می‌رود برای کاهش وزن و آماده‌سازی خودرو برای پیست، صندلی‌های ردیف عقب حذف شده و قفس ایمنی (Roll Cage) به‌صورت کارخانه‌ای نصب شده باشد.

پیشرانه و مشخصات فنی

قدرت این خودرو از یک موتور ۲.۰ لیتری توئین‌توربو با سوپرشارژ مکانیکی تأمین می‌شود که ۳۵۰ اسب‌بخار تولید می‌کند. سایر ویژگی‌های فنی:

  • گیربکس شش‌سرعته سکوئنشال Xtrac 1046 با شیفتر پشت فرمان

  • دیفرانسیل لغزش‌محدود چندصفحه‌ای قابل تنظیم

  • سیستم تعلیق مسابقه‌ای با تنظیم‌پذیری بالا

  • ترمزهای جلو با کالیپرهای شش پیستونه و دیسک‌های ۳۸۰ میلی‌متری

 لینک‌اند‌کو 03+ TCR
لینک‌اند‌کو ۰۳+ TCR

مقایسه با نسخه TCR مدل Cyan

نسخه قبلی یعنی ۰۳+ TCR Cyan با قیمت ۴۲۰٬۳۰۰ یوان (حدود ۵۹ هزار دلار) عرضه شد. این مدل با استفاده از مواد سبک‌تر در پنل‌های در و حذف صندلی‌های عقب، وزن را به ۱۴۹۵ کیلوگرم کاهش داد. برای تمرکز بیشتر بر عملکرد پیست، این نسخه فاقد ایربگ‌های جانبی جلو، پرده‌ای و نمایشگر HUD بود. همچنین از موارد زیر بهره می‌برد:

  • بال عقب فیبرکربن سه‌مرحله‌ای

  • تایرهای Michelin CUP2

  • صندلی‌های مسابقه‌ای با پشتی بلند

برنامه‌های آینده جیلی در مسابقات

در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۲۵، جیلی ایجاد تیم جدیدی با نام Geely China Star Team را اعلام کرد. قرار است مدل Xingrui TCR جایگزین لینک‌اند‌کو ۰۳ TCR شده و در فصل ۲۰۲۶ مسابقات FIA TCR World Tour شرکت کند.

قهرمانی لینک‌اند‌کو در پایان فصل ۲۰۲۵

در پایان رقابت‌های جهانی FIA TCR سال ۲۰۲۵، تیم Lynk & Co Cyan Racing موفق شد هر دو عنوان قهرمانی تیمی و قهرمانی رانندگان را از آن خود کند.

لینک کوتاه نوشته

معرفی لینک‌اند‌کو ۰۳+ TCR: توسعه‌یافته در چین