همه‌چیز از یک روز عادی و یک رانندگی در کوهستان شروع شد. کارول شلبی افسانه‌ای، در حال رانندگی با کبرای ۴۵۰ اسب بخاری خود بود که متوجه شد یک فراری ۲۵۰ با قدرت بسیار کمتر، پابه‌پای او در پیچ‌ها حرکت می‌کند. این موضوع برای مردی که فورد GT40 را برای شکست دادن فراری در مسابقات لمان ساخته بود، قابل‌تحمل نبود. او به کارگاهش بازگشت و به مهندسانش یک دستور ساده داد: «قدرت بیشتر، خیلی بیشتر!» نتیجه، نصب دو سوپرشارژر روی موتور V8 فورد و رسیدن به قدرت شگفت‌انگیز ۸۰۰ اسب بخار در خودرویی بود که تنها حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن داشت. سوپر اسنیک این‌گونه متولد شد؛ نمادی از قدرت خالص و غیرقابل‌مهار.

آنالوگ در برابر الکترونیک

برای درک بهتر این تفاوت، به سراغ شورلت کوروت C4 ZR1 مدل ۱۹۹۰ می‌رویم. این خودرو با موتور V8 توسعه‌یافته توسط لوتوس، ۳۷۵ اسب بخار قدرت داشت و در دو سال اول تولید، فاقد سیستم کنترل کشش بود. رانندگی با آن، یک نبرد تن‌به‌تن میان راننده و ماشین بود. حالا این را با کوروت ZR1X هیبریدی آینده مقایسه کنید که قرار است ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. بدون شک، کوروت مدرن سریع‌تر و ایمن‌تر است اما آیا لبخند بیشتری بر لبان راننده می‌نشاند؟

source

توسط autokhabari.ir