هوندا هم به موج فزایندهٔ شاسیبلندهای ظاهر آفرودی نما پیوسته و نسخه جدیدی بنام تریلاسپرت را برای شاسیبلند محبوب هوندا CR-V معرفی کرده است. نسخهای که با ظاهری سرسخت و ماجراجو، قصد دارد دل خریدارانی را ببرد که عاشق هیبت خودروهای بیراههنورد هستند، حتی اگر هرگز قرار نباشد آسفالت را ترک کنند. این شاسیبلند که در سال ۲۰۲۴ پنجمین خودروی پرفروش آمریکا بود، تا امروز جای خالی یک نسخهٔ آفرودی را در میان مدلهای خود حس میکرد. هوندا با معرفیتریم تریلاسپرت این خلأ را پر کرده اما یک نکتهٔ کلیدی وجود دارد، این مدل جدید بیشتر ویژگیهای ظاهری دارد تا تواناییهای آفرود واقعی.
ویژگیهای ظاهری هوندا CR-V تریلاسپرت
در نگاه اول، هوندا CR-V تریلاسپرت تمام ویژگیهای یک ماجراجوی واقعی را دارد. سپرها در جلو و عقب با قطعاتی شبیه به محافظهای فلزی تزیین شدهاند، نشانها با رنگ نارنجی خاصی همراه شدهاند و دستگیره درها، قاب پنجرهها و اسپویلر به رنگ مشکی براق درآمدهاند. هوندا حتی رنگ سبز متالیک مدل بزرگتر پاسپورت را برای این نسخه در نظر گرفته است. رینگهای ۱۸ اینچی خاکستریرنگ به همراه لاستیکهای آلترین کانتیننتال، این تصویر سرسخت را تکمیل میکنند.
اما حقیقت ماجرا اینجاست که برخلاف مدل پاسپورت تریلاسپرت، در این خودرو خبری از سیستم تعلیق بهینهسازی شده برای آفرود یا صفحههای محافظ واقعی نیست. این یعنی CR-V تریلاسپرت بیشتر برای خودنمایی در خیابانهای شهر ساخته شده تا پیمودن مسیرهای صعبالعبور. زیر کاپوت هم همان پیشرانهٔ هیبریدی با توان ۲۰۴ اسب بخار قرار دارد که در سایر مدلهای هیبریدی CR-V نیز استفاده میشود. این اولین مدل تریلاسپرت هونداست که با قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه میشود و نشاندهندهٔ مسیر آیندهٔ این برند است.
در داخل کابین، نشان تریلاسپرت روی پشتسریها و کفپوشهای لاستیکی خودنمایی میکند و نورپردازی داخلی با رنگ نارنجی، فضایی متفاوت ایجاد کرده است؛ اما خبر خوب فقط برای خریداران این نسخه نیست. هوندا برای سال ۲۰۲۶ تمام تیپهای CR-V را ارتقا داده است. ازاینپس، حتی پایهترین مدلهای هوندا CR-V نیز بهصورت استاندارد با نمایشگر لمسی ۹ اینچی (بهجای ۷ اینچی)، شارژر بیسیم تلفن همراه و اپل کارپلی و اندروید اتوی بیسیم عرضه میشوند. این یک جهش بزرگ در تجهیزات رفاهی مدلهای پایه محسوب میشود که رقابت را برای سایرین سختتر میکند.
در کشورمان هم هوندا CR-V توسط شرکت آذریوردسال وارد و عرضه میشود. این شرکت نسخه هیبریدی CR-V را وارد کرده که از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 148 اسب بخار قدرت و 189 نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با 184 اسب بخار قدرت و 335 نیوتن متر گشتاور استفاده میکند.

