موتورهای V3 در تاریخ موتورسیکلت بهندرت آفتابی شدهاند و بسیار کمیاب هستند. اولین نمونهٔ شناختهشده از این آرایش خاص (دو سیلندر در یک سمت و یک سیلندر در سمت دیگر) در سال ۱۹۵۵ توسط شرکت آلمانی دکاو برای موتورسیکلتهای مسابقهای دو زمانه ساخته شد. سوزوکی نیز در اواخر دهه ۶۰ میلادی شانس خود را با این ترکیب امتحان کرد اما آن پروژه هرگز به نتیجه نرسید. این موتورهای جمعوجور دوباره در دهه ۸۰ میلادی در موتورسیکلتهای مسابقهای هوندا ظاهر شدند و تا سال ۱۹۸۷ روی چند مدل تولیدی نیز نصب شدند اما پسازآن، V3 به دست فراموشی سپرده شد و جای خود را به موتورهای بسیار محبوب خطی چهار سیلندر و V4 داد. حالا اما هوندا دوباره سراغ این ترکیب پیشرانه رفته است.
source