شاید بپرسید با این حجم از جمع‌آوری اطلاعات، تکلیف حریم خصوصی راننده چه می‌شود؟ خبر خوب اینجاست که طبق اعلام میشلن، تمام داده‌های حیاتی درون خود خودرو پردازش و ذخیره می‌شوند. برخلاف بسیاری از گجت‌های امروزی، خبری از آپلود اطلاعات روی فضای ابری نیست؛ تصمیمی که قطعاً به مذاق خودروسازان و مشتریان نگرانِ امنیت سایبری خوش خواهد آمد. برای اینکه قدرت این فناوری به رخ کشیده شود، میشلن قصد دارد در نمایشگاه CES یک نمایش خیره‌کننده اجرا کند. آن‌ها این سیستم فوق پیشرفته را روی یک فورد برانکو مدل ۱۹۷۰ نصب کرده‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایل، سلامت لاستیک‌های این شاسی‌بلند کلاسیک را به‌صورت زنده مشاهده کنند. این ترکیبی جذاب از خودروی سنتی دهه هفتاد و هوش مصنوعی قرن بیست‌ویک خواهد بود.

 البته میشلن اولین شرکتی نیست که لاستیک‌ها را به اینترنت متصل می‌کند. پیرلی در سال ۲۰۲۱ پلتفرم سایبرتایر را معرفی کرد که حتی قادر به تشخیص خیس بودن جاده بود اما تکنولوژی پیرلی اخیراً در آمریکا با چالش‌های جدی امنیتی روبرو شده است. ازآنجاکه ۳۷ درصد سهام پیرلی در اختیار شرکت چینی Sinochem است، مقامات آمریکایی نگران جاسوسی و امنیت ملی شده‌اند. قوانین جدید فدرال که از مدل‌های ۲۰۲۷ اعمال می‌شوند، نرم‌افزارهای خاص چینی را ممنوع می‌کنند. میشلن با هوشمندی و با نگه داشتن داده‌ها در داخل خودرو، سعی کرده از همین حالا خود را از این حواشی سیاسی و امنیتی دور نگه دارد.

source

توسط autokhabari.ir