شرکت هواوی به عنوان یکی از غول‌های فناوری چین، از مدتی پیش به صنعت خودروسازی هم علاقه نشان داده است. این شرکت برخلاف شیائومی که به صورت مستقل به این صنعت وارد شد، شراکت با سایر خودروسازان را ترجیح داده است.

هواوی علاوه بر تاسیس برندهای آیتو (در همکاری با سری)، آواتار (مشترک با چانگان و CATL) و استلاتو (مشترک با بایک)، برند دیگری را هم با نام لوکسید (Luxeed) در همکاری با چری تاسیس کرده است.

در تمامی این همکاری‌های مشترک، تامین پلتفرم و ساخت خودروها برعهده همکار خودروساز و تامین سامانه­­‌های برقی و نرم‌افزار برعهده هواوی قرار دارد. فروش خودروها نیز از طریق شبکه فروش اختصاصی هواوی انجام خواهد شد.

از میان این برندها، آیتو با فروش 107,520 دستگاه خودرو در سه ماهه نخست 2024، وضعیت نسبتا مناسبی دارد. لوکسید در همین مدت و فقط با یک محصول به نام لوکسید S7، توانسته 9,607 دستگاه خودرو بفروشد، درحالی‌که استلاتو فعلا به بازار وارد نشده است.

لوکسید S9

طراحی لوکسید S9

اکنون با انتشار تصاویری از نمونه آزمایشی لوکسید S9 توسط شرکت سازنده، مشتریان برای ملاقات با دومین محصول لوکسید آماده می‌­شوند. هرچند بخش اعظم بدنه لوکسید S9 با روکش‌های استتاری پوشیده شده است، اما می­‌توان شباهت این خودرو با لوکسید S7 و آیتو M9 را تشخیص داد.

فرم چراغ‌های جلو به S7 شباهت دارد، درحالی‌که فرم کلی بدنه به خصوص سقف، از تسلا مدل Y الگوبرداری شده است. چراغ یکپارچه عقب، رادار 4D میلیمتری، دو حسگر روی گلگیرها، دستگیره‌­های مخفی‌شونده، لیدار بالای سقف و رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای Scorpion ساخت پیرلی با ابعاد 255/50، از دیگر ویژگی‌های قابل تشخیص در ظاهر این خودروست.

کابین و امکانات لوکسید S9

در تصویر مخفیانه‌­ای که از کابین لوکسید S9 به ثبت رسیده است هم می‌­توان شباهت با S7 را تشخیص داد. فرمان سه شاخه بیضوی، دو شارژر بی‌سیم، دو جالیوانی، محفظه­‌هایی برای لوازم کوچک و اهرم تعویض روی ستون فرمان، قابل مشاهده است.

سامانه دستیار رانندگی ADAS 3.0، سرویس ابری Hongmeng 3.0 و نسل دوم نمایشگر مجازی AR-HUD، از دیگر فناوری‌های موجود در دومین محصول لوکسید به شمار می‌­آید.

لوکسید S9

مشخصات فنی لوکسید S9

لوکسید S9 همچون S7 و اکسید استرا ES، براساس پلتفرم E0X و ساختار 800 ولتی شکل گرفته است، بنابراین احتمال دارد که این خودرو از پیشرانه­‌های مشترک با S7 بهره‌­مند شود.

لوکسید S7 در نسخه پایه به یک موتور برقی روی محور عقب با 292 اسب‌­بخار قدرت مجهز شده است، درحالی‌که مجموع خروجی دو پیشرانه در نسخه چهار چرخ محرک به 496 اسب‌­بخار قدرت می‌­رسد. سه مجموعه باتری به ظرفیت 62، 82 یا 100 کیلووات ساعت را می­‌توان برای این خودروی سدان انتخاب کرد، که برد حرکتی 585 تا 855 کیلومتر (برمبنای CLTC) را فراهم می‌­کند. البته برای آگاهی از مشخصات فنی لوکسید S9 باید فعلا منتظر بمانیم.

قیمت لوکسید S9

لوکسید S9 در سه ماهه دوم 2024 و در محدوده قیمت 300 تا 400 هزار یوان (41,900 تا 55,200 دلار) وارد بازار می‌­شود، تا بنابر ادعای سازنده، با تسلا مدل Y رقابت کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir