خودروهای جدید آلپینا

کمپانی آلپینا از دو محصول جدید رونمایی کرده است. این دو مدل در حقیقت نسخه‌های جی تی از B3 و B4 هستند و از مشخصات بهتری برخوردار هستند. شاید بدانید که B3 و B4 نسخه‌های تیونینگ شده از ب ام و سری ۳ و سری ۴ به شمار می‌روند.

مشخصات فنی

با بازنگری‌هایی که در موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی توئین توربو انجام شده، خروجی آن در نسخه‌های جی تی با ۳۴ واحد افزایش به ۵۲۹ اسب بخار رسیده است. این موتور توانایی تولید ۷۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. با چنین خروجی قابل توجهی، مسلماً آلپینا علاقمندان به M3 و M4 کامپتیشن را با تردید روبرو خواهد کرد.

آلپینا B3 جی تی

نکته جالب این است که آلپینا B3 جی تی هم با اتاق سدان و هم با اتاق استیشن تولید می‌شود. از آنجایی که این خودرو بر اساس سری ۳ استاندارد توسعه یافته، جلوپنجره کوچک‌تری نسبت به M3 دارد. به دلیل استفاده از رنگ سبز اختصاصی آلپینا و همچنین نصب رینگ‌های معروف این شرکت، نسخه استیشن از B3 جی تی جذابیت بسیار بیشتری دارد. طبق انتظار، در مدل B4 جی تی، شاهد جلوپنجره بزرگ‌تری هستیم.

از لحاظ مشخصات فنی، آلپینا B3 جی تی و B4 جی تی تفاوتی با هم ندارند. به گفته این شرکت، شتاب صفر تا صد نسخه سدان B3 جی تی برابر با ۳.۴ ثانیه است. نسخه استیشن یا همان تورینگ یک دهم ثانیه کندتر بوده و صفر تا صد را در ۳.۵ ثانیه طی می‌کند. مدل B4 جی تی نیز شتابی ۳.۵ ثانیه‌ای دارد. نیروی تولیدی توسط موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی از طریق گیربکس ۸ سرعته خودکار به سمت هر چهار چرخ ارسال می‌شود. این گیربکس ساخت شرکت آلمانی ZF است.

چرخ آلپینا

تغییرات جزئی در نمای ظاهری

در نمای ظاهری، تشخیص نسخه‌های جی تی از مدل‌های استاندارد B3 و B4 دشوار به نظر می‌رسد. با این حال، با دقت در برخی جزئیات می‌توان این نسخه‌ها را تشخیص داد. برای مثال، نسخه‌های جی تی، تیغه‌ها و اسپلیتری در دماغه خود دارند، در قسمت عقب نیز دیفیوزر آن بازطراحی شده و برای هماهنگی با خروجی‌های اگزوز به رنگ مشکی درآمده است.

در کنار رنگ‌های آبی و سبز اختصاصی آلپینا، مشتریان نسخه‌های جی تی از B3 و B4 می‌توانند تمامی رنگ‌های ارائه شده از طریق سرویس ب ام و Individual را برای خودروی خود سفارش دهند. به منظور ایجاد تمایز، عبارت GT در برخی قسمت‌های بدنه و داخل کابین درج شده است.

خودرو آلپینا B3 و B4 جی تی

قیمت و زمان عرضه

آنطور که شرکت آلپینای اعلام کرده، تحویل نسخه جی تی از B3 و B4 از ماه نوامبر سال جاری آغاز خواهد شد. مثل مدل‌های استاندارد، این نسخه نیز منحصر به اروپا بوده و مشتریان آمریکایی امکان خرید آن را نخواهند داشت. نسخه سدان از B3 جی تی ۱۰۱,۷۰۰ و نسخه استیشن ۱۰۲,۹۰۰ یورو قیمت گذاری شده؛ مدل B4 جی تی هم ۱۰۵,۱۰۰ یورو ارزش دارد.

source

توسط autokhabari.ir