به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کشنده دافران ۴۸۰ نیوفیس، کامیون باری ۲*۶ ده چرخ، کامیون کمپرسی اتومات، کامیونت برقی و کامیونت ۵.۵ تن جدید از جمله خودروهایی است که از سوی شرکت شایان دیزل در نمایشگاه خودرو شیراز به نمایش عمومی درآمده است.

بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز از ۲۲ تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر شیراز برگزار می‌شود.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه خودرو شیراز و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات شرکت شایان دیزل می توانند از ساعت ۱۷ تا ۲۲ شب در روزهای مورد اشاره به نمایشگاه مراجعه کنند.

تصاویر منتخب از محصولات سبک و سنگین شایان دیزل و آرشام خودرو را در گالری ذیل ورق بزنید:

اما در روز اول این نمایشگاه شاهد رونمایی و معرفی کامیونت ۵.۵ تن دافران بودیم که در این مقاله نگاهی به این کامیونت و مشخصات آن می اندازیم.

موتور کامیونت ۵.۵ تن دافران با ۴ سیلندر و ۳ لیتر حجم، از حداکثر قدرت ۱۱۸ اسب بخار با ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور برخوردار است. این موتور به توربوشارژ IHI و اینترکولر، ECU موتور و سیستم تزریق پرفشار محصول شرکت DENSO، گرم کن الکتریکی هوای ورودی به موتور در فصول سرد، سیستم کنترل آلایندگی SCR و مجهیز به سیستم خفه کن است.

کامیونت ۵.۵ تن دافران

مدل جعبه دنده دستی این کامیونت QINGLING ISUZU با ۶ دنده جلو و ۱ دنده عقب، و نسبت دنده دیفرانسیل ۵.۲۸۵ می باشد.

نوع سیستم محورها در محور جلو QINGLING ISUZU فورج شده با مقطع I شکل و نوع سیستم محور عقب یکپارچه است.

کامیونت ۵.۵ تن دافران

کامیونت ۵.۵ تن دافران از سیستم ترمز روغنی، ترمزهای جلو دیسکی و ترمزهای عقب کاسه ای، ترمز ضد قفل ABS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، و سیستم هوشمند ترمز اضطراری پیشرفته AEBS بهره می برد.

طول، عرض و ارتفاع این کامیونت به ترتیب ۴۷۸۵، ۱۸۸۰ و ۲۲۰۰ میلی متر می باشد و فاصله محوری در این خودرو ۲۴۹۰ میلی متر است.

کامیونت ۵.۵ تن دافران

ظرفیت ناخالص فنی در کامیونت ۵.۵ تن دافران ۶۵۰۰ کیلوگرم، وزن مجاز وارده بر مجموع محورهای عقب و جلو ۵۵۰۰ کیلوگرم، ظرفیت مجاز محور جلو ۲۵۰۰ کیلوگرم و ظرفیت مجاز محور عقب ۴۸۰۰ کیلوگرم می باشد. وزن خالص خودرو ۱۹۹۵ کیلوگرم است.

مدل کلاچ در این خودرو Aisti با کنترل هیدرولیکی می باشد و از یک دینام ۶۰ ولت ۱۲ آمپر با ۲ عدد باطری هر کدام ۷۴ آمپر ساعت(مجموعا ۱۴۸ آمپر ساعت) بهره می برد.

جعبه فرمان کامیونت ۵.۵ تن شایان دیزل، هیدرولیک و مدل Yubei با قابلیت تنظیم دستی است.

مخزن سوخت این کامیونت از جنس آلومینیوم با ۱۰۰ لیتر ظرفیت و مخزن ادبلو آن ۱۶ لیتری است.

کامیونت ۵.۵ تن دافران

در خصوص تجهیزات استاندارد در کامیونت ۵.۵ تن دافران می توان به گرمکن سوخت، کروز کنترل، سیستم اتولایت و سنسور باران، چراغ روز، شیشه بالابرها برقی مجهز به پاور ویندو، مه شکن جلو و عقب، آفتابگیر داخلی، هشدار دهنده صوتی دنده عقب، قفل مرکزی و ریموت کنترل، برف پاک کن چند زمانه سیستم رادار خط خوان و هشدار دهنده انحراف از مسیر LDWS، دارای کلید فابریک PTO، چراغ داخل اتاق، فندک، کیت گاز دستی موتور برای کاربری های مرتبط، لاستیک زاپاس، کپسول اطفا حریق، جعبه ابزار و جک بالابر اشاره کرد.

در ادامه کاتالوگ رسمی این کامیونت تازه وارد بازار کشور را با یکدیگر مرور می کنیم:

کاتالوگ کامیونت ۵.۵ تن دافران
کاتالوگ کامیونت ۵.۵ تن دافران

source

توسط autokhabari.ir