منتشر شده در 01 تیر 1403 ساعت 14:00


فراری برقی

گزارش شده است که یک خودروی برقی دیگر از فراری نیز در دست ساخت است.

به گزارش آخرین خودرو، بهترین راز بر ملا نشده این روز ها در مارانلو، فراری برقی است. اولین فراری بدون موتور احتراقی تقریبا یک راز کامل باقی مانده است. تنها چیزی که تاکنون می دانیم این است که در یک کارخانه جدید در زادگاه این شرکت ساخته می شود و قرار است در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود. رویترز از منابع آشنا شنیده است که اسب ایتالیایی برقی حداقل ۵۰۰۰۰۰ یورو قیمت خواهد داشت.

این رقم با نرخ ارز فعلی به حدود ۵۳۷۰۰۰ دلار می رسد. با این حال، قیمت ها در سراسر جهان به دلیل مالیات های منطقه ای بسیار متفاوت است و قیمت ها را تغییر می دهد. هر چه که باشد، قیمت درخواستی شایعات مربوط به نسخه پایه است، اما به ندرت مالکی یک فراری با آپشن صفر خریداری می کند. قیمت درخواستی ادعایی تبدیل شده به دلار، آن را تقریبا به اندازه یک SF90 Stradale معمولی گران می کند، و نه نسخه SF90 XX Stradale  890000 دلاری.

همچنین شنیده شده است که دومین خودروی برقی فراری وارد مرحله توسعه اولیه شده است. پس از شاسی بلند پوروسانگوئه (Purosangue) و اولین مدل برقی، اضافه کردن یک مدل دیگر به خط تولید ممکن است به انحصار و خاص بودن برند لطمه بزند. برای جلوگیری از ضعیف شدن برند، اعتقاد بر این است که این شرکت قصد دارد تولید را محدود کند تا به بیش از ۲۰۰۰۰ خودرو در سال نرسد، حداقل برای مدتی.

قیمت فراری برقی

فروش سال به سال به طور مداوم افزایش یافته است و به ۱۳۶۶۳ دستگاه در سال ۲۰۲۳ رسیده است و مردم مایلند سال ها برای تحویل گرفتن صبر کنند. نوامبر گذشته، بندتو ویگنا، مدیر عامل شرکت، اشاره کرد که دفترچه های سفارش در سطوحی بی سابقه قرار دارند، به طوری که خروجی تولید برای سال ۲۰۲۵ قبلا به فروش رسیده است. این بدان معناست که سفارش های تازه ثبت شده در سریع ترین حالت تا سال ۲۰۲۶ تحویل نمی شوند.

فراری برای جلوگیری از تبدیل شدن به یک برند تولید کننده صرف شاسی بلند، تولید سالانه Purosangue را به ۲۰ درصد از کل تولید محدود کرده است. قیمت مدل های سواری از حدود ۴۰۰۰۰۰ دلار شروع می شود و احتمالا بدون هیچ محدودیتی در تولید، فروش بهتری نیز خواهند داشت. با یک کارخانه جدید در راه، خودرو های بیشتری از خط مونتاژ خارج خواهند شد. هیجان انگیزترین مورد، یک هایپرکار خواهد بود که انتظار می رود اواخر امسال رونمایی شود.

امانوئل کاراندو، رئیس بخش بازاریابی محصولات فراری، اخیرا گفت که این خودرو دارای صدایی واقعی است و یک فراری واقعی خواهد بود. پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۶، این مدل بی نام حدود پنج درصد از کل فروش را به خود اختصاص دهد. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ خودرو های الکتریکی ۴۰ درصد از کل محموله های سالانه را تشکیل دهند.

source

توسط autokhabari.ir