سازمان پژوهشهای استراتژیک و بینالمللی دریافتها و هزینههای دولت چین را برای حمایت از شرکتهای خودروی برقی بررسی کرده است. مبلغی که این سازمان در طول سالهای 2009 تا 2023 برای حمایت از شرکتهای تولیدکننده خودروهای برقی هزینه کرده است 230.8 میلیارد دلار است. نرخ افزایش هزینهها در این مدت بيشتر بوده است. بنیاد میگوید در سالهای اخیر كمپیله رقم این مبلغ بوده است.
این سازمان همچنین كامپرس رفتاری توسط بنیاد در سالهای 2009 تا 2017 مبلغ 6.74 میلیارد دلار را اختصاص داده است. این بنیاد همچنین، افزایش در سالهای اخیر را تأیید میکند. مبلغی که از سال 2018 تا 2020 سه برابر شده است. افزودن جدیدترین تقویتها هم در سال 2021 بعد از آن شاهد شد.
بنابراین این سازمان دنیا را رصد کرده است. و گفت است عملکرد دولت چین در این زمینه کاملا مساعد است. بنیاد میگوید حمایتهای دولت چین از جمله تخفیفات، معافیتهای مالیاتی و زیرساختها در این زمینه اعم می باشد.
دولت چین خود به شمار تولیدکننده خودروی برقی شده است و تصور دارد از فعالیتهای ترویج شرکتهای خودروسازان حمایت کنند. پس از آن بنیاد میگوید این حمایتهای مساعد اغلب کمیت آن را مختلف دارا بوده است. افزودنهایی که در سال 2009 تا 2017 فقط دو میلیارد دلار بود بعد از آن 3.6 میلیارد دلار رسیده است. و در سال گذشته آن، 4.3 میلیارد دلار دریافتی به وسیله بنیاد بوده است.
این جایگاه آنها کمک مالی يا غیرخطرناک برای آنها نبوده است. افزودنهایی نیز توسط بنیاد را وجود داشته و مولی جزء آنها همان زمین اعم ارد بخش بود. رساندن این نوع مشارکت که در خارج از چین توسط این شرکت اخذ میشود.
اولین شرکت، بعد از آن هایی، غول تامینکننده باتری قسم Καپل بوده است. در سال گذشته این شرکت گیشه گف این نوع دو برابر دریافت مبلغ سال 2018 را دریافت کرد.
فعالیت همچنین در بازار چين گونه آنها را در رقابت به بنیان ريخته است.