به گزارش بازار، «جیم فارلی»، مدیرعامل فورد، در گذشته به صراحت درباره علاقه خود به خودروهای برقی چینی صحبت کرده بود. یک سال پیش رئیس شرکت آمریکایی گفت که از رانندگی با شیائومی SU7 لذت برده است. حالا او نظر جدیدی درباره صنعت خودروسازی چین دارد.

فارلی با مقایسه صنعت خودروسازی کنونی چین با ژاپن دهه ۱۹۸۰ گفت: «آن‌ها به لطف کارخانه‌های خود در چین ظرفیت تولید کافی را دارند تا به کل بازار آمریکای شمالی خدمات ارائه دهند و همه ما را از کار بیکار کنند. ژاپن هرگز چنین شرایطی را تجربه نکرد، بنابراین چین یک خطر بزرگ برای ما محسوب می‌شود.»

اعتراف مدیرعامل فورد به کیفیت خودروهای چینی

فارلی سپس اعتراف کرد که خودروهای چینی مورد توجه مشتریان آمریکایی‌ قرار گرفته‌اند و SU7 را باکیفیت و یک تجربه دیجیتالی عالی نامید. فارلی که هنوز یک SU7 دارد گفت خودروهای برقی چینی «رقیب هستند و برای شکست دادن آن‌ها، باید آن‌ها را شناخت.»

این نکته فارلی را مجبور کرد تا تغییراتی در فورد ایجاد کند و خودروهای برقی کوچک‌تر و ارزان‌تری تولید کند. در اوایل سال جاری، این خودروساز اعلام کرد که یک سیستم تولید جدید را معرفی خواهد کرد تا بتواند قبل از گسترش سبد محصولات خود، یک پیکاپ برقی ۳۰۰۰۰ دلاری بسازد.

مدیرعامل فورد

این یک قمار بزرگ برای خودروساز آمریکایی است. بااین‌حال فورد در پاسخ مستقیم به صنعت خودروسازی چین، با وجود اعمال تعرفه ۱۰۰ درصدی ایالات متحده برای خودروهای برقی چینی، این کار را انجام می‌دهد. درحالی‌که تعرفه‌ها عملاً ورود خودروهای برقی ارزان‌قیمت چینی به بازار ایالات متحده را ممنوع می‌کند، فورد کراس‌اوور ماستنگ Mach-E را در چین می‌فروشد و می‌خواهد رقابتی بودن این مدل را حفظ کند.

فارلی اوایل امسال گفت که خودروهای برقی چینی «فناوری برتر درون‌خودرویی» دارند. همچنین او گفت خودروسازان «درحال رقابت جهانی با چین هستند که فقط مختص خودروهای برقی نیست. اگر این رقابت را ببازیم، فورد آینده‌ای نخواهد داشت.»

source

توسط autokhabari.ir