در مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ جی‌دی پاور سال ۲۰۲۴، رانندگان از مشکلات اتصال گوشی هوشمند و هشدارهای آزاردهندهٔ سیستم‌های ایمنی به‌عنوان ایرادات اصلی خودروها یاد کرده‌اند.

در جدیدترین نظرسنجی کیفیت اولیهٔ جی‌دی پاور، رم و شورلت بهترین عملکرد را داشته‌اند. این مطالعه به تعداد مشکلات گزارش‌شده به ازای هر صد دستگاه خودرو در ۹۰ روز اول مالکیت می‌پردازد و خریداران رم با گزارش ۱۴۹ مشکل در هر صد خودرو، بیشترین رضایت را داشته‌اند. پس‌ازاین، شورلت، هیوندای، کیا، بیوک و نیسان هم رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. در بین برندهای لوکس، پورشه بهترین عملکرد را داشته و با ۱۷۲ مشکل در جایگاه هفتم قرار گرفته است. پس‌ازاین برند آلمانی هم لکسوس دیده می‌شود اما دیگر برندهای لوکس یعنی ب‌ام‌و، مرسدس، کادیلاک، لندروور و لینکلن همگی در نیمهٔ پایینی جدول قرار گرفته و بیش از ۲۰۰ مشکل در صد دستگاه داشته‌اند.

دوج بدترین عملکرد را در بین همهٔ برندها داشته و با ۳۰۱ مشکل در قعر جدول قرار گرفته است. عجیب اینکه سال گذشته دوج در همین مطالعه با ۱۴۰ مشکل رتبهٔ اول را در اختیار داشت. آلفارومئو هم که رتبهٔ دوم سال گذشته بود، امسال با سقوطی آزاد به رتبهٔ ۲۷ نزول کرده است. سه برند تسلا، ریویان و پولستار هم مطابق با معیارهای این مطالعه نبوده و به همین دلیل در جدول به‌صورت مجزا ذکر شده‌اند. این مطالعه با استفاده از داده‌های تعمیرات خودروهای مختلف و همین‌طور پاسخ مالکین به ۲۲۷ سؤال در ۱۰ دستهٔ مختلف مثل صندلی‌ها، پیشرانه، تجربهٔ رانندگی، سیستم‌های کمک‌راننده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی انجام می‌شود. در مطالعۀ سال ۲۰۲۴ بسیاری از مشکلات از دو مورد آخر گزارش شده است.

برخی از مالکین از مشکلات اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو ابراز نارضایتی کرده‌اند و برخی دیگر از حساسیت بیش‌ازحد سیستم‌های کمک‌راننده مثل هشدار ترافیک عقب گلایه داشته‌اند. البته برخی از شکایات هم ناشی از عدم آشنایی خریداران با تکنولوژی‌های جدید بوده است. به‌عنوان‌مثال، خیلی‌ها نمی‌دانستند صدای بوق هشداری که برای چک کردن صندلی‌های عقب و جلوگیری از فراموشی کودکان یا حیوانات خانگی به صدا درمی‌آید چه دلیلی دارد. برخی مشکلات دیگر هم به خاطر ایرادات طراحی بوده است مثل تصمیم اخیر تسلا که دسته‌راهنما را با دکمه‌های روی فرمان جایگزین کرده است.

خودروهای الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی که نسبت به خودروهای بنزینی ساده‌تر تکنولوژی‌های بیشتری دارند نیز در ۹۰ روز اول، مالکین را بسیار بیشتر راهی نمایندگی‌ها کرده‌اند. میانگین مشکلات خودروهای درون‌سوز در هر صد دستگاه ۱۸۰ مورد بوده درحالی‌که این رقم برای خودروهای الکتریکی ۲۶۶ گزارش شده است. یکی از مشکلاتی که در مطالعهٔ امسال زیاد گزارش شده، بوی نامطبوع داخل خودرو است. درحالی‌که بسیاری از ما بوی خودروی نو را دوست داریم ولی بسیاری از مالکین، این بو را به‌عنوان مشکل گزارش کرده‌اند.

در بخش رده‌بندی خودروها، در سگمنت پیکاپ‌های بزرگ سبک، رم ۱۵۰۰ بالاترین جایگاه را کسب کرده درحالی‌که در بخش پیکاپ‌های سنگین این عنوان به شورلت سیلورادو HD رسیده است. علاوه بر این، جنرال موتورز با کادیلاک XT5 و XT6 در بخش شاسی‌بلندهای میان سایز لوکس، شورلت اکوئناکس در بخش شاسی‌بلندهای کامپکت، شورلت تراورس در بخش شاسی‌بلندهای میان سایز و شورلت تاهو در بخش شاسی‌بلندهای بزرگ، حضور بسیار پررنگی داشته است. گروه هیوندای نیز با جنسیس در بخش خودروهای لوکس میان سایز، هیوندای سانتا کروز در بخش پیکاپ کامپکت، کیا کارنیوال در بخش مینی‌ون و کیا فورته (سراتو) در بخش خودروهای کامپکت، عملکرد خوبی داشته است.

بااین‌حال، برندهٔ واقعی در این قسمت تویوتا است. این شرکت نه‌تنها با لکسوس IS در بخش خودروهای کامپکت لوکس، لکسوس LC در بخش کوپهٔ لوکس و لکسوس UX در بخش شاسی‌بلند ساب‌کامپکت لوکس جایگاه نخست را در اختیار گرفته، بلکه لکسوس LC با تنها ۱۰۶ مشکل در صد دستگاه، بالاترین رتبه را در مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ ۲۰۲۴ جی‌ای پاور کسب کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۸ رای

source

توسط autokhabari.ir