منتشر شده در 14 تیر 1403 ساعت 16:00


کوئنیگزگ رکورد ۰-۴۰۰-۰ را دوباره شکست

شرکت کوئنیگزگ موفق شده رکورد شتابگیری از صفر تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و توقف کامل را دوباره بشکند. این کمپانی سوئدی توانسته با ابر خودروی Jesko، رکورد ۲۷.۸۳ ثانیه را برای مانور مذکور ثبت کند. نکته جالب اینکه رکورد قبلی در اختیار خود کوئنیگزگ و مدل رگرا بود.

رکورد جدید کوئنیگزگ ۰.۹۸ ثانیه از رکورد قبلی بهتر است. این رکورد توسط نسخه Absolute از ابرخودروی یسکو (جسکو) ثبت شده؛ کوئنیگزگ تاکید دارد به غیر از رکورد ۰-۴۰۰-۰ کیلومتر، رکورد ۰-۲۵۰-۰ مایل نیز با اختلاف ۱.۳۳ ثانیه شکسته شده است. علاوه بر این‌ها، کمپانی سوئدی می‌گوید رکورد شتابگیری صفر تا ۴۰۰ کیلومتر و همچنین صفر تا ۲۵۰ مایل بر ساعت هم بهبود پیدا کرده؛ این دو رکورد به ترتیب عبارتند از ۱۸.۸۲ و ۱۹.۲ ثانیه.

ماموریت هدایت کوئنیگزگ یسکو ابسلوت در این رکوردگیری‌ها را راننده تست کمپانی یعنی مارکوس لوند بر عهده داشته؛ این رکوردها در تاریخ ۲۷ ژوئن و در بخشی از باند فرودگاه اوربرو ثبت شده‌اند.

مشخصات فنی کوئنیگزگ Jesko Absolute

شاید بدانید یسکو یکی از قدرتمندترین و هیجان انگیز ترین سوپر اتومبیل‌های موجود روی کره خاکی است. این راکت زمینی نیروی خود را از یک موتور ۵ لیتری توئین توربوی V8 دریافت می‌کند. در صورت استفاده از سوخت E85 میزان خروجی این موتور به ۱۶۰۰ اسب بخار می‌رسد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس اختصاصی که کوئنیگزگ از آن با نام Light Speed Transmission  یاد می‌کند، به سمت چرخ‌های محور عقب ارسال می‌شود. این گیربکس ۹ سرعته بوده و برای تعویض دنده‌های فوق العاده سریع از ۷ کلاچ در آن استفاده شده است.

مدل رکوردشکن از کوئنیگزگ ابسلوت تنها از لحاظ صندلی و میله‌های محافظ داخل کابین با مدل استاندارد تفاوت دارد. به گفته کمپانی سوئدی از آنجایی که راننده تست علاقه زیادی به صندلی خودروی One:1 دارد، صندلی استفاده شده در مدل رکوردشکن، با صندلی این خودرو تعویض شده است. این را هم اضافه کنیم که رکوردهای جدید با سوخت E85 ثبت شده‌اند.

نسخه ابسلوت از یسکو، از لحاظ آیرودینامیک در سطحی بالاتر قرار دارد. برای افزایش پایداری در سرعت‌های بسیار بالا یک باله بزرگ در انتهای اتاق این نسخه نصب شده است. مدیرعامل کمپانی کوئنیگزگ ادعا می‌کند این نسخه می‌تواند در صورت فراهم بودن همه شرایط به حداکثر سرعت ۳۳۰ مایل یا ۵۳۱ کیلومتر بر ساعت برسد.

source

توسط autokhabari.ir