منتشر شده در 19 تیر 1403 ساعت 16:29


شاسی بلند برقی کره ای در راه بازار ؛ کیا EV5 با کوشاخودرو به ایران می آید

به تازگی و بر اساس اعلام کوشا خودرو، شاسی بلند برقی کره ای با نام کیا EV5 به زودی به کشور وارد شده و در سامانه وارداتی ها به فروش خواهد رسید.

کیا EV5 کراس اوور کامپکت و تمام برقی کمپانی کره ای کیا است که در سال ۲۰۲۳ عرضه آن به بازار آغاز شد و از این جهت یکی از جدیدترین خودروهای وارداتی بازار است. این مدل سومین خودرو از سری تخصصی برقی این کمپانی پس از مدل های EV6 و EV9 است. نکته جالب در مورد این خودرو این است که مراحل توسعه شاسی بلند برقی کره ای تماما در چین و تحت جوینت ونچر یودا- کیا انجام شده است و این اولین خودرویی است که کیا از چین به سایر بازارهای هدف صادر می کند. کانسیپت یا طرح مفهومی این خودرو در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد و چند ماه بعد نمونه نهایی در نمایشگاه خودروی چنگدو چین در معرض بازدید عموم قرار گرفت. این خودرو سبک جدید طراحی های کیا در بدنه را دارد و المان های طراحی با خودروهای بنزینی کیا کاملا متفاوت است و امضای طراحی کیا در خودروهای تمام برقی مختص به نوع خاص طراحی چراغ ها است. در ادامه بیشتر با این خودرو و مشخصات آن آشنا می شویم.

شاسی بلند برقی کره ای در راه بازار ؛ کیا EV5 با کوشاخودرو به ایران می آید

مشخصات فنی شاسی بلند برقی کره ای بازار

این خودرو به یک پیشرانه الکتریکی سوار بر محور جلو مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۱۷ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر را دارد. باتری این خودرو از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت ۶۴.۲ کیلووات ساعتی دارد و با ظرفیت کامل این پک باتری می توان مسافت ۴۹۰ کیلومتری را بر اساس استاندارد NEDC پیمود. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک یا چند انتصاله است و وزن کلی خودرو ۱۸۷۰ کیلوگرم می باشد.

شاسی بلند برقی کره ای در راه بازار ؛ کیا EV5 با کوشاخودرو به ایران می آید

کابین و امکانات

طراحی کابین به سبک خودروهای برقی جدید کمپانی کیا، طراحی مینیمال را می بینیم. المان های طراحی در این خودرو در عین سادگی بسیار مدرن هستند و می تواند راننده و سرنشینان را راضی کند. دو صفحه نمایش مالتی مدیا و کلاستر به صورت یکپارچه طراحی شده اند و زیر صفحه نمایش مالتی مدیا کلید های لمسی مربوط به کنترل آپشن ها را می بینیم. در شاسی بلند برقی کره ای بازار امکانات خوبی نظیر سنسور نور، آینه های تاشو برقی، سنسور پارک جلو و عقب، رینگ های ۱۸ اینچی، فناوری LED چراغ ها، سانروف، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل ، دوربین دنده عقب، ورود بدون کلید، استارت از روی ریموت و… دیده می شود.

شاسی بلند برقی کره ای در راه بازار ؛ کیا EV5 با کوشاخودرو به ایران می آید

source

توسط autokhabari.ir