نشریه چینی اتوهوم، تصاویری از محصول جدید برند زیکر را منتشر کرده است.

برند زیکر (Zeekr) در سال 2021 و توسط جیلی با هدف ساخت خودروهای برقی نسبتا گران قیمت، تاسیس کرد. این برند در حال حاضر، 5 محصول با اسامی 001، 007، 009، X و میکس را تولید می‌­کند.

خودروی مورد بحث در این مطلب، فعلا در مراحل تست و بررسی قرار دارد و حتی نام آن هم قطعی نشده است ولی به گفته رسانه‌­های چینی، فعلا با کد CX1E شناخته می­‌شود.

مشخصات ظاهری زیکر CX1E

به نظر می‌­رسد که این محصول جدید، از نظر ابعاد به زیکر 007 نزدیک باشد. هرچند بدنه با روکش‌های استتاری پنهان شده است، اما می­‌توان شباهت چراغ‌های جلو، آینه­‌های جانبی و چرا‌غ‌های سرتاسری عقب به 007 را تشخیص داد. ظاهرا این کراس‌اور جدید به حسگر لیدار هم مجهز شده است.

تصاویری از محصول جدید زیکر

مشخصات کابین زیکر CX1E

بنابر اعلام رسانه­‌های چینی، در تصاویر مخفیانه‌­ای که از کابین زیکر CX1E به ثبت رسیده است، می‌­توان شباهت طراحی این بخش با کابین زیکر 007 را تشخیص داد. در این خودرو هم دو نمایشگر دیجیتال مجزا نصب شده است، در حالی که طراحی فرمان سه پر با فرمان دو شاخه زیکر 007 کمی تفاوت دارد.

مشخصات فنی زیکر CX1E

به نظر می­‌رسد که همچون 007، زیکر CX1E هم براساس ساختار 800 ولتی طراحی شده است و از فناوری‌های مشترک با این خودروی سدان بهره‌­مند شده باشد. در واقع این محصول را می­‌توان همتای قدبلند زیکر 007 به شمار آورد.

تصاویری از محصول جدید زیکر

زیکر 007 در دو نسخه قابل خریداری است. مدل پایه به یک موتور برقی با 422 اسب­‌بخار قدرت روی محور عقب مجهز شده است. اما نسخه گران‌تر، دو موتور برقی با مجموع 646 اسب­‌بخار نیرو را به همراه دارد. دو مجموعه باتری به ظرفیت 75 یا 100 کیلووات ساعت برای این خودرو قابل انتخاب است، که برد حرکتی 618 تا 870 کیلومتر (بر مبنای CLTC) را ارائه می­­‌دهد.

انتظار داریم که محصول جدید زیکر در سه ماهه چهار سال 2024 به فروش برسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir