منتشر شده در 20 تیر 1403 ساعت 14:00


نیوبولت با قابلیت شارژ فوق سریع ؛ 10 تا 80 درصد در کمتر از 5 دقیقه

استارت آپ بریتانیایی نیوبولت با استفاده از فناوری باتری ساخت خود، فرآیند شارژ سریعی را ارائه کرده است که در آن باتری یک خودروی برقی اسپورت از ۱۰ تا ۸۰ درصد (SoC) در ۴ دقیقه و نیم (۴ دقیقه و ۳۹ ثانیه) با استفاده از یک شارژر سریع ۳۵۰ کیلو واتی DC شارژ می شود.

نیوبولت (Nyobolt) یک شرکت مستقر در کمبریج است که از نیوبیم (niobium) ، یک فلز سنگین کمیاب، در فناوری باتری خود استفاده می کند. این شرکت در سال ۲۰۲۲ ، ۵۰ میلیون پوند از بودجه سری B جذب کرد و اکنون در حال اصلاح خودروی کانسپت خود بر این اساس است. این شرکت در اصل ارائه کننده فناوری باتری است و برای نشان دادن فرآیند شارژ ، یک خودروی برقی نمونه اولیه (پروتو تایپ) مخصوص به این کار توسعه داده که نام آن نیوبولت در نظر گرفته شده است و یک نقطه عطف به حساب می آید. این خودرو با همکاری Callum ، شرکتی مهندسی که توسط اسطوره طراحی جگوار، یان کالوم تأسیس شده است، توسعه یافته است. لوتوس الیزه به عنوان پایه ای برای نمونه اولیه این خودروی اسپورت در نظر گرفته شده است.

فرآیند شارژ با استفاده از یک شارژر ۳۵۰ کیلو واتی انجام می شود و دقیقا ۴:۳۹ دقیقه طول می کشد تا باتری نیوبولت از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود. این تقریبا همان زمانی است که برای پر کردن باک خالی بنزین یک خودروی احتراق داخلی لازم است و کاملا واضح است که فناوری خودرو های برقی در مسیر درستی برای کنار گذاشتن خودرو های احتراق داخلی در آینده نزدیک است. با این حال، باتری این خودروی برقی، نسبتا کوچک و ۳۵ کیلو وات ساعت است. نیوبولت بیان می کند که این وسیله نقلیه دارای برد پیمایشی ۱۵۵ مایل، معادل حدود ۲۵۰ کیلومتر است.

این شرکت انگلیسی از خنک کردن به عنوان کلید فرآیند شارژ سریع یاد می کند. در نمونه اولیه ارائه شده، صفحات خنک کننده با مخلوط آب-گلیکول روی ماژول های باتری، توسعه محدود گرما را تضمین می کند. به گفته این شرکت، این وسیله نقلیه در چهار دقیقه اول شارژ، جریان ثابتی معادل ۵۰۰ آمپر داشت.

به گفته نیوبولت ، تولید در مقیاس کوچک می تواند از اوایل سال آینده آغاز شود و گفته می شود که چندین خودرو ساز به این تکنولوژی علاقه مند هستند. این شرکت فرآیند شارژ مشابهی را در ژوئن ۲۰۲۳ معرفی کرد. با این حال، در آن زمان، شارژ باتری ۳۵ کیلو وات ساعتی کمتر از شش دقیقه طول کشید و صحبت از شروع تولید در اوایل سال ۲۰۲۴ بود که مشخصا هنوز اتفاق نیفتاده است.

نیوبولت با قابلیت شارژ فوق سریع ؛ 10 تا 80 درصد در کمتر از 5 دقیقه

source

توسط autokhabari.ir