منتشر شده در 20 تیر 1403 ساعت 18:00


تارا و شاهین یا جیلی امگرند ۵۸۰ میلیون تومانی ؟ مروری بر مشخصات سدان اقتصادی چینی ها

فروش مدل ۲۰۲۵ از جیلی امگرند در چین آغاز شد. این مدل که تغییرات خفیفی را در نمای بیرونی و داخل کابین تجربه کرده، در ۴ تریم عرضه می‌شود. نکته جالب اینکه در تریم پایه، این سدان چینی ۷۰ هزار یوان قیمت دارد، با نرخ روز ارز آزاد این رقم معادل تقریباً ۹۶۰۰ دلار یا ۵۸۰ میلیون تومان است. کامل‌ترین و مجهزترین نسخه هم ۸۹ هزار یوان قیمت گذاری شده، این رقم هم معادل حدوداً ۷۳۵ میلیون تومان می‌شود.

نسل کنونی جیلی امگرند در سال ۲۰۲۱ معرفی شده؛ این سدان کامپکت طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۳۸، ۱۸۲۰ و ۱۴۶۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۶۵۰ میلیمتر می‌رسد. طبق انتظار در نسخه فیس لیفت، ابعاد خودرو تغییری نکرده و ارقام قبلی ثابت هستند. با چنین ابعادی، امگرند کمی جثه بزرگ‌تری نسبت به تارا و شاهین دارد. این خودرو بسته به تیپ روی رینگ‌های ۱۶ یا ۱۷ اینچی حرکت می‌کند.

در نمای ظاهری دامنه تغییرات خیلی کم بوده و به مواردی مثل بازطراحی جلوپنجره، استفاده از لوگو و تزیینات کرومی، اضافه شدن اسپویلر کوچک به لبه صندوق و مات شدن قاب چراغ‌های عقب محدود می‌شود. بد نیست اشاره کنیم که چراغ‌های عقب از ترکیب ۱۹۰ ال ای دی کوچک ایجاد شده‌اند.

مشخصات فنی جیلی امگرند ۲۰۲۵

همچون قبل وظیفه تامین نیرو در فیس لیفت جیلی امگرند را همان موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بر عهده دارد. این موتور می‌تواند ۱۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی این موتور از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی و یا نمونه CVT با قابلیت شبیه سازی ۸ دنده مصنوعی به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود.

تارا و شاهین یا جیلی امگرند ۵۸۰ میلیون تومانی ؟ مروری بر مشخصات سدان اقتصادی چینی ها

کابینی مدرن با امکانات مناسب

در داخل کابین جیلی امگرند ۲۰۲۵ نیز تغییرات محدودی را می‌بینیم. استفاده از ترکیب رنگ نارنجی و مشکی و همچنین ارتقای نرم افزاری شاخص‌ترین تغییرات هستند. نمایشگر مرکزی این سدان چینی اندازه‌ای برابر با ۱۲.۳ اینچ دارد. اطلاعات مورد نیاز راننده هم توسط نمایشگری به همین ابعاد در اختیار وی قرار می‌گیرد. فرمان D شکل طراحی شده و فرم زیبایی دارد. به گفته جیلی در فیس لیفت امگرند سیستم عامل خودرو به گلکسی OS ارتقا پیدا کرده است.

برای ایجاد تمایز با نسخه‌ قبلی، در نسخه فیس لیفت از تزیینات کرومی در داخل کابین استفاده شده؛ یک گیره مخصوص هم به روی در جلو اضافه شده که می‌توان برخی لوازم را از آن آویخت.

با وجود قیمت اقتصادی، فیس لیفت جیلی امگرند از امکانات و سامانه‌های کمکی قابل توجهی بهره می‌برد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

تارا و شاهین یا جیلی امگرند ۵۸۰ میلیون تومانی ؟ مروری بر مشخصات سدان اقتصادی چینی ها

کروز کنترل، رادار پارک عقب، دستیار پارک، دستیار شروع حرکت در سربالایی، سانروف، سیستم ورود بدون کلید، آینه‌های برقی مجهز به گرمکن و اپلیکیشن اختصاصی موبایل. گفتنی است با کمک این اپلیکیشن می‌توان ضمن مشاهده اطلاعات و وضعیت خودرو، کارهایی مثل روشن یا خاموش کردن موتور، باز و بسته کردن درها و یا کنترل سیستم تهویه مطبوع را انجام داد.

تارا و شاهین یا جیلی امگرند ۵۸۰ میلیون تومانی ؟ مروری بر مشخصات سدان اقتصادی چینی ها

با توجه به مشخصات و خاطرات نسبتاً خوبی که ایرانیان از نسل اول جیلی امگرند دارند، این خودرو در صورت عرضه در کشور می‌تواند به یکی از مدل‌های موفق چینی تبدیل شود؛ به خصوص اینکه قیمت این خودرو مناسب بوده و امکان عرضه آن با برچسبی رقابتی وجود دارد.

source

توسط autokhabari.ir