براساس اعلام رسمی شرکت آذریوردسال، هوندا سیتی برای خریدار اول، یک میلیارد و ۹۲۸ میلیون تومان قیمت دارد.
واردات خودروهای غیرچینی با حداقل امکانات و ضعیفترین پیشرانهها انجام میشود. البته با همین شرایط هم، تعداد ورودی از مرزهای کشور بسیار ناچیز است و صدها هزار نفر، منتظر پیشفروش باقی ماندهاند.
محصول وارداتی آذریوردسال از نظر فنی، مشابه هوندا سیویک نیست. اولین مدل هوندا سیتی به شکل هاچبک سهدر، سال ۱۹۸۱ تولید شد و هماکنون نسل ششم را تجربه میکند. این خودرو هماکنون با دو نوع بدنهی سدان و هاچبک ۴در، خط مونتاژ در تایلند، اندونزی، برزیل، ویتنام و مالزی دارد. مدل سدان برای ورود به ایران آماده شده است.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت آذریوردسال، هوندا سیتی برای بازار ایران،از پیشرانه ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی همراه سیستم GDI با قدرت ۱۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر بهره میبرد. این مدل همراه گیربکس CVT، مصرف سوخت ترکیبی ۶/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. حداکثر سرعت هوندا سیتی ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت و زمان لازم برای سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت، ۱۰/۵ ثانیه است.
امکانات ایمنی و رفاهی شامل ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، حفظ خودرو در شیب، نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، کروزکنترل، فرمان برقی، پدال تعویض دنده، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دوربین دنده عقب، تهویه اتوماتیک، نمایشگر ۸ اینچ، رایط اپل کارپلی و اندروید اتو، سنسور نور، چراغ های LED و رینگ های آلومینیوم در دسترس است. در هوندا سیتی وارداتی، برخلاف بسیاری از خودروهای بازار جهانی، سانروف و ترمز دستی دکمهای ارایه نمیشود.
عرضهی هوندا سیتی با قیمت نزدیک به ۲ میلیارد تومان برای مشتری آذریوردسال، هزینهی خرید در بازار آزاد را به ۲/۵ میلیارد تومان میرساند. این شرایط، برای خودرویی که طراحی کابین ساده و امکانات محدود الکترونیک دارد، عجیب به نظر میرسد. پیشرانه و توان فنی هوندا سیتی هم، ضعیفتر از سدانهای چینی ۱/۲ تا ۱/۵ میلیارد تومانی مثل آریزو ۵ و آریزو ۶ و ریسپکت و کرمان موتور KMC J7 است. برند ژاپنی برای خودروی ساخت تایلند، تنها عامل جالب توجه برای خریدار هوندا سیتی خواهد بود.